Громадське об’єднання "Центр розвитку лідерства" у партнерстві з ГО "Інститут конкурентного суспільства" та ДВНЗ "Університет менеджменту освіти" НАПН України за підтримки Міжнародного фонду "Відродження" підготували аналітичний звіт за результатами дослідження "Модернізація системи управління освітою в Україні: дорожня карта реформ".
Результати функціонального аудиту чинної системи органів управління освітою в Україні виявили такі "больові точки":
§ нормативно-правова зарегулюваність освітньої сфери (понад 56% державних функцій у сфері освіти належить до сфери нормативно-правового регулювання, державні послуги становлять 26%, контрольно-наглядова діяльність – 11%, а управління майном – 7%);
§ наявність функціонального конфлікту в органах управління освітою різного рівня (нераціональне поєднання функцій з нормативно-правового регулювання, надання послуг, контрольно-наглядової діяльності та управління майном в одному органі управління освітою);
§ орієнтація системи управління освітою на контрольно-наглядову діяльність за рахунок надання державних послуг;
§ перевантаженість органів управління освітою надлишковими функціями (19% функцій);
§ наявність в органів управління освітою великої кількості функцій, що дублюються (21% функцій);
§ перевантаженість органів управління освітою діяльністю, що не має функціонального навантаження;
§ перевантаженість повсякденної діяльності органів управління освітою звітними "функціями".
На думку учасників робочої групи проекту, ключовими напрямами реформування системи управління освітою мають стати її оптимізація із впорядкуванням завдань, функцій, відповідальності та підзвітності різних ланок управління освітою, посилення ролі громадсько-державного управління, розбудова ефективної системи управління людськими ресурсами в рамках "освітньої управлінської вертикалі", модернізація управлінських процедур та впровадження електронного врядування.
Нова модель системи управління освітою в Україні, запропонована експертами, дає можливість децентралізувати систему управління освітою, ліквідувати дублювання функцій та розмитість повноважень на різних рівнях управління, підвищити якість надання освітніх послуг, посилити лідерський потенціал управлінців всіх рівнів, а також відкритість та прозорість освітньої "управлінської вертикалі".
Мета проекту "Модернізація системи управління освітою в Україні: дорожня карта реформ", що реалізувала ГО "Центр розвитку лідерства" за підтримки Освітньої програми Міжнародного фонду "Відродження" – проведення дослідження системи управління освітою в Україні, виявлення її проблемних місць та розробка рекомендацій щодо її реформування.
http://www.osvita.org.ua/news/76826.html?from=subscribe