7 березня 1573 року Іван Федоров заснував першу в Україні друкарню
Федоров Іван
(бл. 1525-1583)
засновник книгодрукування в Україні
Постать Івана Федорова посідає одне з найпочесніших місць в історії української культури. Водночас із цим іменем пов’язано багато загадок і припущень. Не збереглося ніяких документів про те, коли й де народився Іван Федоров, а відтак походження його не відоме (бл.1525-1583).
У всіх його українських книгах, а також у первісних документах, пов’язаних із діяльністю та побутом друкаря, прізвище Федоров не згадано жодного разу. Сам же Іван Федоров у виданнях, випущених у Заблудові і в Україні, іменує себе так: «Іван Федорович Москвитин», «Іван Федорович друкар Москвитин», «Іван Федорович печатник з Москви» тощо. На надгробній плиті зазначено також: «Іоанн Федорович друкарь книг пред тим невиданныхъ». Отже, прізвище першодрукаря було Федорович, а Федоров – це його пізніший російський еквівалент. Припущення існують і стосовно питання, де Іван Федоров набув освіти, – ймовірно, ступінь бакалавра він отримав 1532 р. у Краківському університеті.
Організувати власну друкарню Івану Федоровичу допомогло Львівське братство. Наприкінці лютого 1573 р. він розпочав друкування своєї першої у Львові книги «Апостол», роботу над якою завершив 15 лютого 1574 р. Львівський «Апостол» – надзвичайно дбайливо складена та майстерно оформлена книга на 264 сторінки.
Другим видатним львівським виданням Івана Федоровича був «Буквар» – перший в Україні друкований посібник для навчання письменності, складений, як сказано в післямові, «ради скорого младенческого наученія». Ця невелика книжка складається з 45 аркушів (90 сторінок), оздоблена заставками, кінцівками й гербами Львова та її автора, Івана Федоровича. Обидві книги надруковані на якісному білому папері місцевого виробництва.
|
Нещодавно, на запрошення відомого чернівчанина, заступника голови громадської організації «Об’єднання митців Буковини», волонтера, письменника Миколи Гавриловича Лисича, вихованці творчого об’єднання «Патріотична і туристська пісня» Глибоцького центру туризму та краєзнавства побували на зустрічі з дітьми селища Кримське Новоайдарівського району Луганської області. Доречно сказати, що Микола Лисич є автором кількох книг, справжнім патріотом України, виховує молоде покоління, виступаючи в навчальних закладах, бібліотеках, трудових колективах. З волонтерською допомогою він систематично буває на сході України, серед воїнів АТО.
Ми завітали до Чернівецької обласної бібліотеки для дітей, працівники якої стали співорганізаторами зустрічі у родинному колі «Бібліотека – територія єдності» в рамках проекту «Я – буковинець! Я – українець!» Читальна зала була переповнена. Двадцять двоє дітей і двоє вчителів із Луганщини, перебуваючи на Буковині у скрутні для них часи, мали змогу познайомитись з нашим прекрасним краєм та його жителями. На цей святковий захід завітали члени ТО «Митці Буковини», письменники та поети Георгій Шевченко, Михайло Брозинський, Володимир Ільчук, Євгенія Молдован, Марія Ластівка, Надія Манришора, Василь Кукульник, Юхим Гусар, вищезгаданий Микола Лисич та інші громадські діячі. Всі вони тепло, душевно звернулися до присутніх, побажали миру та злагоди у нашій державі, зачитали свої вірші.
Під час зустрічі діти переглянули інсценізацію казки Василя Мельника «Дивне лисеня». Розповідали про буковинські традиції нашим гостям, а вони, навзаєм, про свої.
Незабутнім залишилися у пам’яті всіх присутніх виступ барда Юрія Олеся зі своєю маленькою донечкою Олею Вони подарували всім незабутні радісні хвилини. Разом із ними ми заспівали «Несе Галя воду», «Чернівці», а завершили нашу зустріч піснею, яку виконував «Буковинський соловейко» Назарій Яремчук - «Родина».
Радісно, щирими оплесками, зустріли вихованців нашого гуртка «Патріотична і туристська пісня». А коли 10 дітей у вишиванках вийшли та заспівали «Червону руту» Володимира Івасюка – всі дружно підхопили пісню, яку знає і співає весь світ! А ще ми співали про туристське життя-буття. Піснею «Свіча» згадали про тих, кого вже нема серед нас.
Атмосфера цього заходу була дуже дружньою, теплою та невимушеною. Діти пригощалися солодощами, які надали організатори.
А наостанок письменники поети підписали на згадку і подарували дітям із с.Кримське свої книги. Директор НВК Кримська ЗОШ І-ІІІ ступенів – ДНЗ Ірина Вікторівна Бугера подякувала за подарунки і запевнила, що всі ці збірки поповнять шкільний бібліотечний фонд у їхній школі і нагадуватимуть про перебування на Буковині.
Спільне фото на згадку, теплі обійми, подяки, побажання миру і добра – все це залишиться в наших серцях!
Хай дружба між дітьми не знає меж!
Керівник гуртків-методист
Глибоцького центру туризму та краєзнавства
Галина Сисолєтіна
...
Читати далі - тисни тут
|
De-a lungul veacurilor, Mărţişoril rămâne un simbol al iubirii pentru cele mai dragi persoane din viaţa noastră, dar şi al bucuriei pentru întâlnirea cu anotimpul îndrăgit – primăvara.
Culorile şi aromele primăverii, împreună cu zâmbetele şi emoţiile elevilor,
şi-au dat întâlnire în incinta CIE №2 Cupca, unde elevii noștri îndrumaţi de diriginți şi-au încântat părinţii, dascălii şi colegii cu poezii tematice, dansuri şi alte momente pregătite special pentru acest eveniment.
Mărţişorul este un mesager al bucuriei, al dragostei de viaţă, un simbol norocos prin care noi, oamenii, îmbrăţişăm renaşterea naturii odată cu venirea primăverii. Ne rugăm Bunului Dumnezeu ca mărţişorul din acest an să ne aducă pace în ţară, un an mănos şi plin de bucurii.
Pedagog organizator Iana Tvardovschi
|
Фестиваль дитячої та юнацької творчості «Чисті роси» у Купському НВК №2 це завжди яскраву свято.
Цього року на фестивалі у номінації «Театральне мистецтво» , учні 3-го класу презентували казку І.Кеанге «Fata babei și fata moșneagului», керівник Богданюк М.Р., а учні 7-9-тих класів представили невеличкий уривок із повісті «Кайдашева сім’я» Івана-Нечуя Левицького. У номінації «Літературна творчість», учениця 9-го класу Тарица Мар'яна декламувала вірш Андрія Фаріона «Де сміх-там і людина», а учениця 11-го классу Богданюк Крістіна вразила всіх віршем Юрія Федьковича «Пречиста Діва, радуйся, Маріє».
|
За сучасних умов педагог не тільки повинен по-новому вчити, а й по-новому вчитися, перебувати в постійному творчому пошуку, самовдосконалюватися, ефективно використовувати вже створений кимось досвід, модернізувати відоме до нових завдань, проявляти гнучкість під час виконання запланованого в несподіваних ситуаціях, імпровізувати, уміти фантазувати, бачити перспективу в роботі.
З метою вивчення системи роботи педагогів, що атестуються у 2016-2017 н.р., впровадження в навчально-виховний процес ефективних форм і методів роботи, як засобу розвитку творчості педагога, з 27 лютого по 03 березня в Димківському НВК було проведено Тиждень педагогічної майстерності.
Протягом Тижня проведено наступні заходи :
1. Методична нарада. Ознайомлення з планом проведення Тижня педагогічної майстерності. Підготовка матеріалів до виставки творчих доробок педагогів, ознайомлення з творчими лабораторіями вчителів.
2. День відкритих дверей.
Проведення показових уроків.
Педагогічні знахідки на уроках
У вчителя фізики Іванес Д.М. присутні побачили зацікавленість учнів практичною діяльністю під час виконання лабораторної роботи.
На уроці української літератури у 6 класі цікаво і творчо вчитель Пую Н.Г. продемонструвала інноваційними методами прихований і повчальний зміст твору.
Вчитель-методист Гладкова В.А. на уроці української літератури провела ідейно-тематичний аналіз твору за допомогою найцікавіших методів роботи для учнів.
Урок математики у 2-му класі вчителя початкових класів
Коркодел В.В. був оснащений роздатковим матеріалом, а метод гри стимулював роботу учнів, заохочував їх до виконання складних завдань.
Одним із найцікавіших уроків для учнів став урок образотворчого мистецтва вчителя Микитюк Д.І. Було вдало використано мультимедійний супровід, поєднано теоретичну частину уроку з практичною діяльністю, розкрито творчі здібності учнів.
...
Читати далі - тисни тут
|
Sub acest generic elevii clasei absolvente de la CIE Cupca au prezentat un mini-recital poetico-muzical dedicat sărbătorii Primăverii, Mărțișorului, zilei de 8 Martie. Elevii au pregătit felicitări în proză și versuri, au recitat și au cântat pe tema respectivă. Ei au pregătit și mărțișoare pentru toți profesorii, câte o lalea frumos înflorită –o vestitoare a Primăverii. La pregătirea acestui recital și-a dat concursul domnul Ion Plevan, dirigintele clasei a 11-ea.
În aceste zile de la începutul primăverii în coridorul școlii a fost amenajată o expoziție cu desene pe tema Mărțișorului, a Primăverii la care și-au dat concursul toți elevii școlii. De asemenea diferite clase au pregătit gazete de perete cu tematica respectivă.
În biblioteca și muzeul școlii au fost amenajate câteva expoziții cu Mărțișoare, desene, aplicații...
Aceste obiceiuri sunt păstrate din an în an în satele noastre bucovinene, acordându-le mare atenție și transmițându-le din generație în generație.
Emilia Spătaru
|
Мартін Лютер Кінг сказав:«Кожна людина має відчувати, що вона мусить знайти свою життєву місію… Всередині нас приховані потенційні творчі можливості, й ми повинні працювати щосили, щоб розкрити цей потенціал». Вчителі Глибоцької гімназії , прекрасно розуміючи ці слова, маючи творчий підхід до будь-якої справи, гарно попрацювали, розкрили свої потужні можливості під час методичної декади , яка пройшла під гаслом «Сучасний урок – урок розвитку особистості».
Розпочалася декада із засідання науково-методичної ради, де обговорювалися питання про організацію роботи з учнями, які мають високу мотивацію до навчально-пізнавальної активності, про формування інтелектуального розвитку і саморозвитку обдарованої особистості, про портфоліо учителя як дієвий засіб самооцінки власної педагогічної діяльності .
План методичної декади був цікавим , насиченим та передбачав такі заходи: відкриття «Методичного кінозалу» на сайті Глибоцької гімназії; випуск «Методичного бюлетеня» №5 « Сучасний урок сучасного вчителя» ; проведення єдиного методичного дня «45 хвилин інноваційних технологій» ; ярмарку методичних ідей вчителів , що атестуються ;«Педагогічну гостину» - дні відкритих дверей ; показові засідання циклових (предметних) кафедр, методичних об′ єднань ; відкриття «Віртуальної методичної скарбниці вчителів Глибоцької гімназії» на сайті гімназії;Голова науково-методичної ради , заступник директора з науково-методичної роботи Вороніна Л.А, прозвітувала про результативність участі членів НТ «Гіперіон» у ІІ етапі конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт . Науково-методична рада гімназії затвердила до видання «Методичний альманах №1» , куди ввійшли напрацювання вчителів Глибоцької гімназії – переможців різних етапів Всеукраїнського конкурсу «Учитель року».
презентацію друкованого видання Глибоцької гімназії «Методичний альманах №1»
Вперше у гімназії було проведено єдиний методичний день «45 хвилин інноваційних технологій». Вирішуючи науково – методичну проблему гімназії : « Удосконалення уроку на засадах особистісно орієнтованого навчання в умовах інноваційного простору», вчителі запрошували колег на відкриті уроки , де демонстрували цікаві інноваційні підходи до викладання основ наук. Так , вчитель Блисенко Ю.Д. продемонстрував роль хімічного експерименту під час вивчення хімії. Про роль експерименту у вивченні хімії М.В. Ломоносов писав: "Хімії ніяким чином не можливо навчитися, не бачачи самої практики, не приймаючись за хімічні операції". А російський мислитель Д.І. Писарєв відзначав, що вчитися хімії за книжкою, без лабораторії – все одно що зовсім не вчитися. Дійсно , різноманітні дослідження , проведені учнями під керівництвом Юрія Дмитровича , допомагають учням розв’язувати експериментальні задачі , розв’язувати проблемні ситуації .
Вчитель Блисенко О.В. під час єдиного методичного дня «45 хвилин інноваційних технологій» демонструвала цікаві форми і методи проведення особистісно орієнтованого уроку , які виробляють вміння пізнавати, запам’ятовувати, мислити . Ольга Василівна навчає , що без уважного спостереження за навколишнім світом не може бути глибокого світогляду – так само, як неможливе і повне світовідчуття. Були продемонстровані різноманітні хімічні експерименти , адже хімія – це експериментальна наука, і саме через хімічний експеримент можна навчити дитину мислити. Цікаво було проведено інтерактивну вправу на закріплення вивченого «Хімічний бутерброд».
Вчитель зарубіжної літератури Побережна демонструвала фрагмент уроку у 10а класі, де на підсумковому етапі з метою зацікавлення учнів новим художнім твором презентувала буктрейлер «Читайте оповідання А.П.Чехова».
Вчитель біології Герман А.В. в рамках єдиного методичного дня «45 хвилин інноваційних технологій» для учнів 7а класу провела інтерактивну гру «Риби» з використанням ІКТ, що дозволило вчителю оперативно систематизувати матеріал з теми .
На уроці вчителя початкових класів Крайської Д.Г. було надзвичайно цікаво не тільки дітям , але і к
...
Читати далі - тисни тут
|
На виконання Розпорядження кабінету міністрів України від 10 березня 2016 року №199-р «Про затвердження плану заходів, спрямованих на активізацію вивчення громадянами англійської мови, на період до 2020 року», наказу Департаменту освіти і науки Чернівецької обласної державної адміністрації від 22.04.2016року №209 «Про затвердження плану заходів, спрямованих на активізацію вивчення громадянами англійської мови, на період до 2020 року», Плану роботи Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області та листа ІППО Чернівецької області від 06.02.2017
№ 2/4-99 з 11.02 по 12.02.2017 та з 25.02 по 26.02.2017 на базі Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області проводився другий етап проекту «Життєві та професійні уміння вчителя XXI ст.» в форматі зимової школи професійної майстерності вчителів англійської мови.
Вчитель Глибоцької гімназії Писарук Галина Петрівна брала участь у ІІ етапі проекту. Заняття проводилися волонтерами Корпусу Миру, США. Метою даного проекту було допомогти вчителю розвивати комунікативні навички своїх учнів, а також навчити педагогів плануванню уроків. Дані заняття проводились на високому рівні і дати можливість вчителям вільно поспілкуватися з носіями мови.
|
|