«У більшості наук наступне покоління відкидає те,
що попереднє побудувало:
що одне встановило, інше руйнує.
І лише у математиці кожне покоління добудовує
новий поверх тієї самої споруди.»
Герман Ганкель
12 квітня 2016 року на базі Молодійської ЗОШ І-ІІІ ступенів відбувся районний семінар вчителів математики з теми: «Створення умов для підвищення пізнавальної активності учнів на уроках математики». Гостинно зустріла вчителів математики району директор школи Сарафінчан Філіча Вікторівна, яка коротко ознайомила учасників семінару із творчим колективом школи. Трошина Ніна Василівна, методист РМЦ ознайомила із планом роботи семінару.
В ході практичної частини вчителі відвідали два відкриті уроки та виховний захід. Сучасний урок – це урок демократичний. Він проводиться не для учнів, а разом з ними. Це урок, на якому присутній демократичний стиль спілкування, де діти вчаться здобувати знання, а не отримувати готові, де жоден з них не боїться висловлювати свою думку і доводити її. Саме такий урок алгебри у 7-А класі показала Мандрек Оксана Григорівна під час вивчення теми: «Розв’язування системи рівнянь методом підстановки».
Вчителька Круліковська Олена Василівна організувала для учнів 5-Б класу цікавий та захоплюючий урок- подорож «Пам’ятки Глибоччини». Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Множення десяткових дробів» сприяло вихованню інтересу учнів до предмета та інших наук через звернення до історичних джерел, почуття любові до рідного краю та популяризації туризму в Глибоцькому районі.
Виховний захід з учнями 9-х класів, організований Горобець Оксаною Костянтинівною, проведено з метою прищеплення любові до математики, розвитку пізнавальних здібностей учнів, вміння швидко та раціонально приймати рішення.
При обговоренні відкритих уроків та заходу всі учасники семінару відзначили їх високу ефективність та обмінялися своїми власними здобутками. Проблема семінару активно обговорювалася під час круглого столу, проведеного методистом РМЦ Трошиною Н.В. Учасники дійшли спільної думки, що для успішного вирішення проблеми розвитку навчально-пізнавальної активності учнів на уроках математики необхідно створювати наступні умови:
- формування загальнопізнавальних вмінь в чіткій послідовності та системі, починаючи з найпростішого;
- застосовування нестандартних форм організації уроку;
- застосовування елементів інтерактивних технологій;
- створення проблемних ситуацій на уроках, ситуацій успіху;
- здійснення диференційованого та індивідуального підходу у навчанні;
- використання цікавого матеріалу на уроках, наочності, комп’ютерних технологій;
- систематичне виконання учнями вправ для розвитку мислення, пам’яті, уваги, уяви;
- залучення учнів до активної участі у позакласній роботі з математики.
В ході семінару також було розглянуто питання щодо особливостей проведення ЗНО та ДПА з математики у 2016 році .
Семінар пройшов на високому методичному рівні.
|