Субота, 04.05.2024, 01:22















Ви увійшли як Гість
Група "Гості"RSS
Освітній простір Глибоччини


          Головна           Діяльність районного методичного центру          Мій профіль          Вихід
Вхід на сайт

Наше планування
ЗНО 2019-2020
Олімпіади 2020
Закон "Про освіту"
Дошкільна освіта
Ліцензування
Категорії розділу
Зовнішнє незалежне оцінювання 2018 [143]
Методична робота [207]
Дошкільна освіта [72]
Позашкільна освіта [33]
Виховна робота [106]
Психологічна служба [74]
Державна підсумкова атестація навчальних досягнень учнів [24]
Атестаційна експертиза закладів освіти району [13]
Атестація педагогічних кадрів [20]
Підготовка до нового навчального року та до осінньо-зимового періоду [45]
Всеукраїнські олімпіади [311]
Юна еліта Глибоччини. Робота з обдарованими дітьми [91]
Оздоровленя учнів, проведення екскурсій, навчальної практики [28]
Кадрова робота [18]
Інформатизація та компютеризація освітніх закладів [40]
Охорона праці та безпека життєдіяльності, дитячий травматизм [25]
Організація підвозу учасників навчально-виховного процесу [10]
Цивільний захист [5]
Педагогічна скарбничка, майстерня новаторства [59]
Психолого-медико-педагогічна консультація [15]
Діяльність освітніх округів [8]
Профілактика злочинності та насильства в сім’ї [9]
"Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття". [4]
Заходи щодо вшанування в 2014 році ювілею Т.Г. Шевченка
2016 рік в Україні Рік англійської мови [3]
2016 рік в Україні оголошено Роком англійської мови
Стратегія виховання особистості в системі освіти Глибоцького району на 2016-2025 роки [3]
Олімпіади 2018 [91]
Вчитель року - 2018 [6]
Закон України "Про освіту" [8]
Фінансова діяльність управління [20]
Літній мовний табір [16]
Підсумки 2018 - 2019 рр. [42]
Меню сайту
Крилаті вислови
На сайті працюють

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
На сайті працювали
Вік сайту
Команда сайту
Головна » Файли » Напрямки роботи » Методична робота

Предметні тижні – одна з наймасовіших форм позаурочної роботи з учнями
20.02.2012, 09:44
Предметні тижні – одна з наймасовіших форм позаурочної роботи з учнями

Ні для кого не секрет, що запорукою успішного навчання є глибока зацікавленість учнів у вивченні того чи іншого предмета. Тому кожен вчитель і намагається всіма доступними способами зацікавити учнів предметом, який він викладає. Хоча на більшості уроків вчителі школи використовують багато різноманітних активних форм, методів і прийомів, реалізувати їх не завжди вдається через брак часу й інші причини. Одним з найбільш дієвих засобів в досягненні цієї мети є добре продумана і організована позакласна робота, адже вона сприяє виявленню і розвитку здібностей учнів, вимагає від учителів великого творчого потенціалу.
Основними відмінностями позакласної роботи від навчальної є:
1. Добровільний характер участі учнів у позакласній роботі на відміну від обов’язковості навчальної діяльності. Учні вирішують для себе питання про участь в тих чи інших видах позакласної роботи, перш за все відповідно до своїх інтересів, бажання дізнатися щось нове, зайнятися чимось додатково з якимись певними цілями. Цей провідний принцип організації позакласної роботи зобов’язує вчителя своєчасно виявити зацікавленість учнів позакласною роботою, залучити їх до діяльність у позаурочний час і тим самим пробудити в них інтерес до неї. Цей принцип визначає зміст і форму позакласної роботи – вона повинна постійно підтримувати, поглиблювати і розвивати інтерес до предметів.
2. Позаурочний характер занять виражається: по-перше, ввідсутностю суворо урочної регламентації, що стосується часу, місця, форми їх проведення. Місцем проведення роботи може бути шкільний стадіон, зал музею, шкільний сад і т. д. По-друге, у відсутності суворого обліку знань, навичок і вмінь, оцінок в балах. Перевірка результатів позакласної роботи здійснюється у формі звітних вечорів, концертів, зборів, випуску стінгазет і т. д.
3. Велика самостійність та ініціативність учнів у виконанні позаурочних доручень. На відміну від навчальної роботи, де допомога вчителя відіграє провідну роль, у позакласній роботі учні проявляють більше самостійності, винахідливості, творчості як у виконанні, так і в організації позаурочних заходів, у виборі форм роботи, що відповідають інтересам окремих вікових груп учнів, їх нахилам.
Найбільше форм і видів позакласної діяльності можна побачити під час проведення предметних тижнів. Адже предметні тижні в школі виконують певні функції:
1. Організаційна – тижні дозволяють внести цікаві заходи та інноваційні технології до навчально-виховного процесу, вдосконалити організаційні якості вчителів та розвивати організаційні здібності учнів.
2.Діагностична – можливість отримувати інформацію про динаміку професійного рівня вчителів та особистісний розвиток учнів.
3. Моделююча – під час планування тижнів розробляються принципово нові форми навчально-пізнавальної діяльності учнів.
4. Пропагандистська – зміст тижнів спрямований на інформування учнів про досягнення науки та техніки, виконання перспективних завдань програми розвитку школи.
Предметні тижні є традиційними методичними заходами в нашій школі. Вони дають можливість педагогам, підвищувати рівень кваліфікації, професійної компетентності, а учням показати свої знання, вміння, навички, розвивати організаційні здібності поглибити та розширити знання з предметів. Тиждень стає своєрідним творчим звітом, формуванню творчих відносин між учнями, вчителями та батьками, які взаємодіють в процесі підготовки і проведення тижня.
Основне завдання предметних тижнів полягає в тому, щоб у ньому взяло участь якомога більше школярів. Тому про підготовку до кожного тижня знає вся школа. Яскраві оголошення, про початок проведення тижнів й план проведення заходів, які відбуватимуться протягом тижня вивішуються заздалегідь на видному місці. На кожен день тижня плануються конкретні заходи. Уже стало традицією що більшість тижнів проводяться таким чином: понеділок – інформаційний, в цей день учні поповнюють свій інформаційний запас, вівторок – творчий, день для виявлення фантазії і творчості у складанні кросвордів, загадок, малюнків, казок, проектів, середа –ігровий день, адже гра – це та чарівна паличка, яка навіть нудне заняття вмить перетворить на цікаве, захоплююче, четвер – день інтелектуальних ігор, п’ятниця – пошуковий, в цей день підбиваються підсумки, робиться виставка кращих робіт та обов’язково на лінійці відзначаються грамотами та подяками кращі учні. Під час підготовки заходів вчителі враховують, що позакласна робота має доповнювати урочну діяльність, а не бути зовсім відірваною від неї. Взаємозв’язок класної та позакласної роботи сприяє розвитку інтересу до матеріалу, який вивчається на уроках, активізує пізнавальну діяльність учнів.
З початку навчального року в школі уже пройшли предметні тижні: фізичної культури, географії, фізики та інформатики, правознавства, математики. Вчителі творчо підійшли до організації та проведення запланованих заходів. Під час проведення тижня географії найвизначним та найцікавим конкурсом для учнів був географічний КВК під назвою «Плавайте з нами морями та океанами» в якому змагалися дві команди, які складалася з учнів 9 класів, перша команда під назвою «Слідопити» (дівчата), а друга яка називалася «Сучасними піратами» (хлопці). Конкурс складався з різних етапів, у яких учні показали свої уміння та високий рівень знань. Учасники підготувались досить ретельно та були дуже активні, переможцями стала команда дівчат «Слідопити» . Цікаво та захоплюючи пройшли змагання з тенісу в рамках тижня фізичної культури між ученицями 8-11 класів та з футболу між учнями 9-11 класів. Кращі тенісистки школи стали Лазареску Іра (8 клас), Корня Аліна і Топало Ніна (11 клас), а переможцями з футболу стали хлопці 9 класу. Девізу «Основа знань – старанність і труд» дотримувались вчителі математики під час проведення тижня математики. Протягом години велася запекла боротьба між « Пізнайками» (5-А кл) та « Умійками» (6-А кл) в математичному КВК, але журі визначило переможцями учнів 6-А класу, як кращих знавців математики. Учні були активними та показали свої знання з різних тем в турнірі «Я люблю математику» (7-8 кл.). Запитання і задачі конкурсу-вікторини: «Найрозумніший учень» в рамках тижня фізики та інформатики відрізнялися оригінальністю. Умови задач були формульовані коротко і точно, їх розв’язки не потребували довгих складних обчислень. В цьому навчальному році вперше в школі був проведений тиждень правознавства. Протягом тижня було проведено багато цікавих та змістовних заходів, конкурсів, на яких діти показали свої знання, вміння, навички та творчі здібності. Для проведення позакласного заходу «Молодь та міліція» був запрошений працівник правоохоронних органів, дільничний міліціонер Кузик І.І. Під час заходу учні познайомилися з діяльністю правоохоронців, підготували багато цікавих запитань, на які отримали змістовні відповіді.
Отже, проведення предметних тижнів дозволяють внести цікаві заходи та інноваційні технології до навчального процесу, вдосконалити організаційні якості вчителів, розширити світогляд учнів, розвинути їхні творчі здібності, самостійність, естетичний смак. Після проведення предметних тижнів в школярів активізується пізнавальна діяльність, зростає інтерес до вивчення предметів.

Дякон Віра
заступник директора з НВР
Багринівської ЗОШ І-ІІІ ступенів,
Категорія: Методична робота | Додав: Bagrunivka
Переглядів: 1391 | Завантажень: 17 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 3
+1  
1 Микола   (21.02.2012 11:00) [Материал]
Ось так необхідно використовувати сторінки сайту школами. Честь і хвала Багринівці і Коровії поки що. wink

0  
2 О_С_Намака   (22.02.2012 16:08) [Материал]
У співпраці-наша сила))))

0  
3 Микола   (23.02.2012 14:01) [Материал]
То ж запрошуємо до співпраці всі школи, попередньо пройшовши співбесіду з адміністратором сайту. dry

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Пошук

Підсумки

Юна Еліта

Фінанси

ЛМТ

Реєстрація ДНЗ

Сокіл "Джура"

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Пройди тестування

SMS листування

Copyright MyCorp © 2024