Зміни
звичних форм роботи, видів діяльності чи стилю життя завжди викликають певні
проблеми, хвилювання, труднощі та сумніви. Проте, життя ставить щодня нові
вимоги, відкриває нові можливості. Нам, освітянам, як нікому іншому, доводиться
першими реагувати на такі зміни. Це дає можливість йти в ногу з часом, бути в
епіцентрі подій, впливати на певні процеси. Сьогодні ми маємо можливість бути
причетними до створення нової форми організації навчально-виховного процесу для
старшокласників. Можливо, саме освітній округ є тією формою навчання, яка
задовольнить потреби суспільства у якісній
допрофільній освіті учнів-старшокласників. Тим паче-вибір залишається за
нами-вчителями-практиками.
Серед
багатьох завдань, делегованих закладам освіти, сьогодні найактуальнішою є
проблема доступності якісної освіти. Освітній округ - один із можливих
варіантів створення необхідних та достатніх умов для отримання освіти
необхідного змісту і рівня.
При цьому звільнення та перерозподіл ресурсів між
освітніми закладами сприяють створенню нових освітніх можливостей, зокрема
розвитку матеріально-технічної бази відповідно до сучасних вимог.
Отже, округ не може створюватись як реакція на
погіршення стану та рівня освітніх послуг, як «удосконалення» старої системи.
Його створення повинно бути орієнтоване на розвиток і модернізацію освіти, на
задоволення потреб учнів та батьків у допрофільній підготовці.
Головна
мета освітнього округу - підвищення якості освіти та її відповідність сучасним
стандартам шляхом ефективного використання потенціалу кожного навчального
закладу, координації та консолідації зусиль усіх суб'єктів освітнього округу; -створення широкого кола освітніх можливостей для учнів,
розширення вибору, враховуючи індивідуальні можливості дитини; -створення умов для ранньої професіоналізації
учнів старших класів, розширення можливостей для випускників шкіл, підвищення
якості освіти, посилення орієнтації на вимоги регіонального ринку праці; -забезпечення всієї повноти освітніх послуг, що
надаються учням на території освітнього округу. Основними
напрямами діяльності освітніх округів є:
-розвиток та оптимізація мережі навчальних
закладів для забезпечення прав громадян на освіту; -створення широкого діапазону умов отримання
учнями та вихованцями якісної освіти та розвитку їхніх здібностей; -систематична та своєчасна поінформованість
батьків про освітні послуги, допомога у виборі профілю навчання; -концентрація наукового, культурного, матеріально-технічного
та фінансового потенціалу регіону для вирішення актуальних проблем
функціонування системи освіти; -сприяння впровадженню в закладах освіти освітніх
округів сучасних навчально-виховних та управлінських технологій; -пропаганда передового практичного досвіду,
стимулювання професійного зростання, підвищення майстерності педагогічних
кадрів. Ідея
надання освітніх послуг в рамках освітніх округів частково реалізується в
Глибоцькому районі вже не один десяток років, проте ця форма роботи потребує
удосконалення та більш широкого використання, оскільки профілізація школи,
потреба у поглибленому вивченні окремих предметів та індивідуалізації навчання
у відповідності до потреб учнів – це
вимога часу.
Зав. РМЦ О.С. Намака
|