Відповідно до наказу відділу освіти, культури, молоді та спорту Глибоцької райдержадміністрації від 29 травня 2020 року № 220 «Про здійснення заходів щодо організації дистанційних літніх мовних таборів» на базі ЗЗСО Глибоцького району було організовано та проведено дистанційні літні мовні табори (далі ДЛМТ) у період з 03 червня по 05 червня 2020 року. В даному навчальному році школи мали змогу провести ДЛМТ у червні або у серпні (з 25 по 28 серпня 2020). Основна мета мовного табору - зацікавити учнів іноземними мовами та сприяти самостійній підготовці вдома.
Задачі ДЛМТ:
• створити умови для здобуття дітьми необхідних мовних навичок;
• допомогти дітям подолати мовний бар'єр;
• надати можливість удосконалити свою розмовну мову;
• поєднати навчання із захоплюючим віртуальним відпочинком;
• сприяти формуванню позитивної мотивації для подальшого удосконалення
англійської мови.
У червні до ДЛМТ було залучено 220 учнів, з них: 40 учнів – було задіяно у франкомовному дистанційному літньому таборі, 6 – німецькомовному, 180 учнів – англомовному з 16 ЗЗСО. 11 ЗЗСО вирішили проводити табір у серпні. 5 ЗЗСО не проводили табір у червні з об’єктивних причин - відсутність кадрів: Слобідський НВК та Купський НВК №2, Нижньосинівецька ЗОШ (немає вчителя іноземних мов, попередні вчителі у декреті), Купський НВК (сімейні обставини), Сучевенська ЗОШ (у зв'язку із хворобою вчительки). 7 ЗЗСО не надіслали матеріали проведення ДЛМТ та не повідомили про проведення ДЛМТ у серпні: Йорданешська ЗОШ №1, Станівецький НВК, Кутбаїнська, Нововчинецький НВК, Опришенська ЗОШ, Стерченська ЗОШ, Кам'янська ЗОШ.
Усі ДЛМТ працювали поєднуючи три напрямки: «Країнознавство», «Краєзнавство» та «Здоровий спосіб життя».
Навчально-виховний процес у таборі організовувався за тематичними днями: День України, День країн, мова яких вивчається, День подорожей, День дружби, День творчості, День хобі, День довкілля, День домашніх улюбленців, День професій, День кіно, День мрій, День музики й талантів, День розумника.
Робота дистанційних літніх мовних таборів була добре спланованою. Запропоновані вчителями матеріали відповідали сучасним тенденціям викладання англійської мови та базувалися на автентичних інтернет - ресурсах. Для розвитку мовленнєвих навичок учнів пропонувалася низка різних за типами, часом та спрямованістю завдань, крім того, для учнів були підібрані різноманітні он лайн ігри, вікторини, квести, майстер – класи, віртуальні подорожі країнами, столицями, найбільшими містами, музеями, картинними галереями, створено віртуальний кінозал, в якому учні разом переглядали фільми та мультфільми, обговорювали їх та виконували квести, було запропоновано ряд тематичних відеопроектів тощо. Навчання іноземній мові поєднувалося з відпочинком. Для проведення занять вчителі використовували ZOOM та SKYPE, крім того, учні спілкувалися у Viber-, Telegram- групах, вирішуючи певні проблемні завдання.
У 2019-2020 н.р. Глибоцька гімназія подавала заявку на участь у проекті «GoCamp», даний навчальний заклад пройшов І та ІІ етапи відбору, але у фінал не потрапив.
Для вчителів робота в ДЛМТ була також плідною і новою, оскільки потрібно було підібрати матеріал та спланувати роботу так, щоб учні зацікавилися і з нетерпінням чекали наступного дня.
Окремі плани роботи в таборі методист з іноземних мов Заяц В.П. зібрала в один посібник з планування роботи у дистанційному літньому мовному таборі «Remote Summer Language Camp», яким поділиться з учителями під час он – лайн семінару – практикуму у серпні.
Отже, під час перебування у незвичайному мовному таборі школярі набули та удосконалили свої мовні навички, отримали мотивацію для подальшого оволодіння іноземною мовою.
|