Організація внутрішкільного контролю
Внутрішкільний контроль (ВШК) - це управлінська функція, яка є попередньою до всебічного аналізу процесу навчання та виховання. Внутрішньо шкільний контроль дає можливість визначити, наскільки якісно здійснюється в школі процеси навчання та виховання, як відносяться до своїх функціональних обов'язків не тільки педагоги, діяльність яких контролюється, але й керівники школи.
Здійснення внутрішньо шкільного контролю потребує від керівництва та інших працівників, які залучені до контролю, теоретичної й методичної підготовки та компетентності, відповідальності при прийнятті рішень за підсумками контролю.
Система внутрішньо шкільного контролю повинна бути планомірною, обґрунтованою й всебічною, а його результати – основою для прийняття оптимальних управлінських рішень.
Відповідно до значення внутрішкільного контролю для діяльності школи, можна визначити, що контроль має бути:
- багатоцільовий – тобто спрямований на перевірку різних питань (навчально-виховна, методична, науково-дослідна й е5кспериментальна діяльність, удосконалення навчально-матеріальної бази школи, виконання санітарно-гігієнічних вимог, дотримання техніки безпеки та ін.);
- багатобічний – означає застосування різних форм і методів контролю до одного й того самого об'єкта (фронтальний, тематичний, персональний контроль діяльності вчителі і т.п.);
- багатоступінчастий – контроль одного й того самого об'єкта різними рівнями органів управління (роботу вчителя в ході освітнього процесу контролює директор, заступник директора, голова методичного об'єднання, представники Управління освіти і т.д.).
Мета внутрішньо шкільного контролю полягає в:
- зборі оперативної інформації про стан керованих підсистем;
- поширенні передового педагогічного досвіду;
- підвищення рівня навчальних досягнень школярів;
- підвищення рівня вихованості учнів;
- своєчасному виявленні й виправленні, попередженні помилок, недоліків в організації й здійсненні навчально-виховного процесу;
- кваліфікованій допомозі педагогам у підвищенні педагогічної майстерності, в оволодінні сучасними технологіями, ефективними методами навчання і виховання.
Функції внутрішньо шкільного контролю:
- інформаційна (створення достатньої кількості правдивої інформації про якість освіти і виховання в школі);
- діагностична (вивчення реального стану навчально-виховного процесу та його результативності в школі);
- управлінська (реальний вплив управління на реалізацію мати та завдань діяльності);
- педагогічна (побудова цілісного процесу навчання, виховання та розвитку учнів);
- адаптаційна (мінімізація негативних наслідків у школі).
Керівник повинен знати:
- структуру внутрішньо шкільного контролю в школі;
- зміст кожної підсистеми;
- форми і методи контролю.
|