Виховна робота
Проблема, над якою працюємо:
Удосконалення виховних систем шкіл, класів,
створення сприятливого для розвитку особистості середовища.
Навчання учасників
навчально-виховного процесу:
Постійно
діючий семінар заступників директорів з виховної роботи, педагогів –
організаторів, керівників шкільних методоб’єднань класних керівників на своїх
заняттях розглядає питання оновлення змісту виховного процесу,
впровадження «Основних орієнтирів
виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», впровадження нових технологій в практику
роботи шкіл. Створено школи заступників директорів з виховної роботи, педагогів – організаторів початківців(перший рік роботи на посаді), на
заняттях яких розглядаються питання впровадження активних форм позаурочної
діяльності, технології організації
суспільно – корисної праці та змістовного дозвілля школярів, організації
учнівського врядування.
В усіх школах організовано лекторії, школи по
підвищенню педагогічної освіченості батьків. Форми: зустрічі за круглим столом,
диспути, консультації лікарів, психологів, перегляд і обговорення відеофільмів,
матеріалів періодики, робота телефону довіри, анкетування, виступи батьків з
досвіду виховання, лекції педагогів на психолого-педагогічні теми, тренінги.
Підвищують зацікавленість батьків у вихованні своїх дітей заходи, які
проводяться у взаємодії учителів, учнів і батьків: дні відкритих дверей(відвідування уроків,
позакласних заходів,виставок робіт учнів, вікторини, конкурси, змагання(«Ну-мо,
мами!», «Тато, мама, я-спортивна(читаюча) сім’я”, ігри КВК батьки-діти,
батьки-вчителі,вечори-вогники «Коріння роду мого», «Я і мій татусь», «Моя бабуся краща в
світі»,презентації «Моя сім’я”.
В багатьх
закладах створено самобутні шкільні виховні програми:
Глибоцька ЗОШ І – ІІІ ст. «Зроби себе сам»
Глибоцький ліцей «Я-особистість»
Кам’янська ЗОШ І – ІІІ ст. "Особистість – понад усе»
Чагорська ЗОШ І – ІІІ ст. «Виховати громадянина»
Сучевенська ЗОШ І – ІІІ ст. «Особистість-найвища цінність»
Червонодібровська ЗОШ І – ІІ ст. «Школа-родина»
Валякузьминська ЗОШ І – ІІ ст. «Виховуємо майбутнє України»
Учнівське врядування
В усіх закладах функціонують учнівські органи
врядування (комітети, ради, парламенти), пріоритетними напрямами діяльності
яких є організація належного рівня життєдіяльності школи: підтримка дисципліни
і порядку, проведення колективних справ(спортивно-туристських, трудових,
волонтерських, милосердних ), організація дозвілля, піклування про молодших,
інформування всіх про життя в школі. Учнівськими колективами успішно
реалізовуються проекти «Учень року»,
«Шкільна форма», «Моя школа: минуле і сьогодення», «Здоров’я”, «Дозвілля», «Шкільне подвір’я”, «Парад квітів перед
школою», «Здоровий спосіб життя». На повному учнівському самоврядуванні
проходять акції «Подаруй радість другові», «Крок назустріч»,»Поспішай творити
добро», в ході яких здійснюється не тільки матеріальна і моральна підтримка
хворих дорослих і дітей, малозабезпечених, одиноких односельців, а і дітей з
дитячого будинку м.Чернівці, хворих з психо-неврологічного диспансеру с.
Петричанка, учнів шкіл-інтернатів,
притулку с. Банчени.
В обласному конкурсі «Цікава школа» матеріали
з шкіл Глибоцького району посіли друге місце.
Глибоцький ліцей увійшов в перелік 100 кращих
шкіл України.
Сприяють
активізації діяльності учнівського врядування тренінг-курси «Спілкуємось та діємо» в 21
школі, школи «Лідер» при туристичному центрі
і Глибоцькій ЗОШ І – ІІІ ст., районні учнівські
конференції .
Програма «Рівний-рівному»
З 2001 року
впроваджується програма « Рівний –
рівному». 28 факультативів, гуртків «Здоровий спосіб життя» відкрито в15
школах. Підготовлено 21 тренер, 126 підлітків-інструкторів, через програму пройшло
майже 3000 учнів. З ініціативи учасників програми проведено акції «Скажемо
палінню НІ», «Ми обираємо здоров’я”, конкурси плакатів, малюнків тощо.
Систематичне спілкування тренерів в клубі (керівник Мушій В. М.), з
учнями-учасниками програми свідчить про те,
що і метод, і програма привабливі для підлітків, формують лідерські
якості, стійкі переконання, комунікативну компетентність, активну громадянську
позицію.
Зайнятість учнів за інтересами
-
Гуртковою роботою охоплено 46,%
учнів .
-
З 1997
року незмінною залишається кількість
осередків дитячої організації „ Веселка ", які діють в 23 закладах освіти і якими охоплено близько 3000 учнів молодшого
і середнього шкільного віку. Члени організації вивчають традиції і обряди, народні звичаї, історію рідного краю, беруть
участь в акціях милосердя, екологічних акціях ,
операціях, пропагують правові знання, здоровий спосіб життя, безпеку
життєдіяльності ;
-
на
рахунку шкільних осередків „ Екологічної варти „ чисельні справи по збереженню довкілля(
розчищення берегів річок, озер, криниць; посадка дерев, догляд за парками і
садами, операції «Первоцвіти», «Едельвейс»;
-
більше
1000 учнів охоплено клубними формами
роботи, яких налічується в ДНЗ
району 36, переважна більшість яких передбачена
для учнів середніх і старших класів; з них 25 багатопрофільних,11 однопрофільних(екологічних,
літературних, народознавчих, дозвіллєво-розважальних, ін..);
- багато
пізнавальних справ на рахунку наукових товариств Глибоцького, Карапчівського, Старововчинецького ліцеїв, де
науково - дослідницька робота поєднується з інформаційно - пізнавальною діяльністю : турніри ерудитів,
брейн – ринги , аукціони знань тощо ;
-
12
різновікових об’єднань за інтересами уже
багато років працює в Сучевенській, Просіцькій, Йорданештській № 1 школах;
-
20 гуртів
– (колекціонерів, любителів поезії, музики, книг, тварин, шахів тощо ) створено
в Глибоцькій № 1, Старововчинецькому , Глибоцькому, Карапчівському ліцеях.
Всього
таким чином різними видами діяльності ( разом з гуртками ) охоплено до 90 % учнів, що для сільського
району має велике значення , адже це єдиний спосіб зробити дозвілля школярів
корисним, дати можливість для розвитку обдарованим дітям.
Сприяють
підвищенню загальної культури школярів,
розширенню світогляду, задоволенню пізнавальних інтересів школярів курси за
вибором та факультативи : «Українознавство»(36 шкіл, 6044 учнів), «Права
дитини» (10, 363), «Християнська етика в українській культурі»(14, 1177),
«Художня культура» (3, 81), курси, спрямовані на формування здорового способу
життя(15, 398) тощо. Всього охоплено такого спрямування курсами до 40 %
учнів. .
|