Відбір шкіл здійснювався на конкурсній основі, подано було 138 заяв від різних шкіл України. Один із критеріїв був – щоби місто було членом асоціації «Енергоефективні міста України.
Загалом до участі в «Школі енергії» відібрано 25 шкіл з різних регіонів України.
З 22-24 лютого представник ліцею пройшов навчання в м. Львові, а згодом вже почнеться навчання вчителів, і навчатимуть і дітей.
Згодом цей досвід можливо поширити на всі школи району. Але ми плануємо працювати не тільки з дітьми, але й з батьками. Батьки так само мусять навчитися відповідально ставитися до енергозбереження.
Вподальшому потрібно проводити політику енергоощадності в садочках.
За останніх чотири роки ми замінили вікна в багатьох класах за кошти з бюджету та за кошти батьків. Було утеплено систему опалення в підвалі та на вулиці. Потрібно, ще встановити системи автоматичного регулювання подання тепла, забатарейні екрани.
Щодо вищезгаданого проекту, то, за словами директора проекту «Створення енергетичних агентств в Україні» (GIZ) Роберта Кюнне, основна його ідея - не марнувати енергію там, де її можна використовувати раціонально.
Ми розуміємо, що звичайне інформування вчителів і учнів – це досить нудно і неефективно. Тому ми проводимо інтерактивний спосіб навчання, коли учні разом з вчителями будуть робити енергетичний аудит своїх шкіл та ділитимуться цими знаннями зі своїми батьками, - каже він.
Для цього для учнів приготували спеціальну валізку з усіма необхідними інструментами, які використовують для вимірювання енерговитрат. Діти виконуватимуть цілком практичні завдання та вирішуватимуть як можна уникнути марних витрати тепла чи освітлення.
Роберт Кюнне також нагадав, що останнім часом і в Україні постійно зростає вартість опалення, газу та електроенергії.
Один із способів дати собі раду з постійно зростаючими цінами на енергію – економити цю енергію, - каже він.
За словами керівника проекту «Школа енергії» в асоціації «Енергоефективні міста України», СIM-експерт Кіліана Шуберта, відбираючи школи до участі в проекті, вони звертали увагу на те, що вже зроблено, що планують зробити та якими вони бачать свої школи через десять років.
Учні визначатимуть проблеми школи з опаленням та освітленням. Звісно, їх консультуватимуть спеціалісти. Але рішення вони шукатимуть самі. До кінця навчального року вони нададуть нам результати свого аудиту. Нам дуже цікаво, які висновки вони зроблять, - каже він.
Асоціація “Енергоефективні міста України” розпочала реалізацію проекту “Школа енергії” від імені проекту “Створення енергетичних агентств в Україні”, що його впроваджує компанія “Німецьке товариство міжнародного співробітництва (GIZ) ГмбХ” за дорученням Федерального міністерства довкілля, охорони природи, будівництва та безпеки ядерних реакторів Німеччини.
Проект буде реалізовано з січня до жовтня 2016 року.
Метою проекту є поліпшення енергоефективності та енергозбереження завдяки підготовці і проведенню учнівських енергетичних аудитів та інших енергетичних навчальних заходів в українських школах.
Загалом у проекті візьмуть участь 25 українських шкіл з міст-членів асоціації “Енергоефективні міста України” та з Одеської області. Спершу для вчителів з відібраних шкіл німецькі та українські фахівці проведуть спеціальний тренінг. Кожна школа отримає комплект освітніх матеріалів і набір технічних інструментів. Після тренінгу вчителі започаткують у своїх школах курс “енергетичного лікнепу” для учнів, а відтак учні разом зі вчителями виконають енергоаудит будівлі своєї школи.
Партнерами проекту є Одеське муніципальне енергетичне агентство (OMEA), Українська НУО «Світ освіт», німецький інститут UfU (Незалежний інститут з екологічних питань), технічні експерти, які відповідають за учнівські енергетичні аудити, відібрані школи та міські ради міст, де розташовані школи як партнери з підтримки проекту.
|