Розділ 1. Аналіз роботи дошкільного закладу за минулий навчальний рік та нові завдання на наступний навчальний рік.
В цьому розділі робиться ретельний аналіз виконання завдань попереднього навчального року. Аналіз полягає в тому, щоб зіставити, порівняти й оцінити результати; визначити умови успішної реалізації завдань, а також виявити причини недоліків та шляхи їх подолання.
Висвітлюються результати діяльності всіх підрозділів закладу з конкретними висновками щодо здобутків, труднощів, недоліків та причин їх виникнення. Звертаємо увагу на необхідність висвітлення результатів саме всіх підрозділів (результати навчально-виховного процесу, управлінської діяльності, методичної роботи, роботи психологічної служби, гурткової роботи, роботи з наступності із школою та батьками, результати роботи щодо організації безпеки життєдіяльності учасників навчально-виховного процесу, організації та результатів обліку дітей закріпленої території, аналіз показників охоплення дітей закріпленої території дошкільною освітою, аналіз здійснення соціально-педагогічного патронату та роботи з дітьми 5-річного віку, які не відвідують дошкільний заклад, організації харчування та медичного обслуговування, аналіз рівня захворюваності, відвідуваності дітьми закладу, аналіз господарської діяльності, результати роботи щодо укріплення матеріально-технічної бази тощо).
Творчій групі, яка працює над аналітичною частиною робочого плану слід чітко відрізняти поняття «організація» та «результати», оскільки типовою помилкою аналітичних частин річних планів є висвітлення організації діяльності без вказування її результатів (наприклад, «в дошкільному навчальному закладі було проведено два практичні семінари на тему….» є констатацією факту проведення, обов’язковим в даному випадку є аналіз результатів проведення семінарів, виокремлення, які труднощі допомогли дані заходи подолати та яким чином їх проведення вирішувало завдання, поставлені перед колективом на початку року.)
При проведенні аналізу харчування необхідно порівняти виконання норм за основними продуктами з попередніми роками, проаналізувати виконання грошової норми, проаналізувати результати контролю за організацією харчування з боку адміністрації та районного управління освіти, райСЕС, намітити шляхи подолання труднощів та усунення негативних явищ.
При проведенні аналізу медичного обслуговування слід проаналізувати оснащення медичного кабінету відповідно до нормативних вимог, виявити причини накладання адміністративних стягнень з боку райСЕС та зауважень інших перевіряючих установ, висвітлити шляхи подолання недоліків. Аналіз захворюваності та відвідуваності необхідно порівнювати з попередніми роками, виокремити позитивне та негативне.
Аналізуючи матеріально-технічну базу закладу слід керуватися нормативами: типовим переліком обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок в дошкільних навчальних закладах, затверджений наказом МОНУ від 11.09.2002 №509, переліком оснащення медичного кабінету дошкільного навчального закладу, переліком лікарських засобів та виробів медичного призначення у медичному кабінеті ДНЗ для надання невідкладної медичної допомоги, Положенням про ізолятор ДНЗ, затверджених наказом МОНУ, МОЗУ від 22.09.2005 №1090/11370, санітарними нормами і правилами влаштування дошкільних навчальних закладів, затвердженими 20.03.1985 №3213-85.
Інші розділи також аналізувати за принципом: описуємо факти, порівнюємо з минулим періодом, вказуємо позитивні та негативні явища, труднощі, чому виникають труднощі та негативні явища, як можна їх подолати.