Четвер, 26.12.2024, 03:50















Ви увійшли як Гість
Група "Гості"RSS
Освітній простір Глибоччини


          Головна           Діяльність районного методичного центру          Мій профіль          Вихід
Вхід на сайт

Наше планування
ЗНО 2019-2020
Олімпіади 2020
Закон "Про освіту"
Дошкільна освіта
Ліцензування
Категорії розділу
Зовнішнє незалежне оцінювання 2018 [143]
Методична робота [207]
Дошкільна освіта [72]
Позашкільна освіта [33]
Виховна робота [106]
Психологічна служба [74]
Державна підсумкова атестація навчальних досягнень учнів [24]
Атестаційна експертиза закладів освіти району [13]
Атестація педагогічних кадрів [20]
Підготовка до нового навчального року та до осінньо-зимового періоду [45]
Всеукраїнські олімпіади [311]
Юна еліта Глибоччини. Робота з обдарованими дітьми [91]
Оздоровленя учнів, проведення екскурсій, навчальної практики [28]
Кадрова робота [18]
Інформатизація та компютеризація освітніх закладів [40]
Охорона праці та безпека життєдіяльності, дитячий травматизм [25]
Організація підвозу учасників навчально-виховного процесу [10]
Цивільний захист [5]
Педагогічна скарбничка, майстерня новаторства [59]
Психолого-медико-педагогічна консультація [15]
Діяльність освітніх округів [8]
Профілактика злочинності та насильства в сім’ї [9]
"Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття". [4]
Заходи щодо вшанування в 2014 році ювілею Т.Г. Шевченка
2016 рік в Україні Рік англійської мови [3]
2016 рік в Україні оголошено Роком англійської мови
Стратегія виховання особистості в системі освіти Глибоцького району на 2016-2025 роки [3]
Олімпіади 2018 [91]
Вчитель року - 2018 [6]
Закон України "Про освіту" [8]
Фінансова діяльність управління [20]
Літній мовний табір [16]
Підсумки 2018 - 2019 рр. [42]
Меню сайту
Крилаті вислови
На сайті працюють

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
На сайті працювали
Вік сайту
Команда сайту
Головна » Файли » Напрямки роботи » Педагогічна скарбничка, майстерня новаторства

Урок української мови. 9 клас
24.02.2012, 16:48

Василович Надія Іванівна
вчитель української мови та літератури,
 
Багринівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Тема: Складнопідрядні речення з підрядними означальними і з'ясувальними

 

Мета: сприяти формуванню знань, умінь і навичок з визначення виду СПР; націлити на поглиблення  знань  учнів про підрядні означальні і з’ясувальні речення, формувати навички розпізнавання підрядних означальних і з’ясувальних серед інших видів підрядних речень, забезпечити формування навичок організації самостійної пізнавальної діяльності структурування навчального матеріалу в логічній послідовності; розвивати навички критичного мислення; сприяти формуванню творчих здібностей учнів;  розвивати критичне мислення; за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу виховувати любов та уважне, бережливе ставлення до рідної мови, до природи

Очікувані результати

Учні повинні знати:

-         визначення та особливості підрядних означальних і з’ясувальних речень;

-         сполучники та сполучні слова, характерні для даних видів речень.

      Учні повинні уміти:

-         розпізнавати підрядні означальні і з’ясувальні речення серед інших видів СПР;

-         аналізувати підрядні означальні і з’ясувальні речення;

     -    виявляти проблеми у вивченні теми, знаходити шляхи їх вирішення

-         організовувати самостійно процес набуття знань.

Тип уроку: формування знань, умінь і навичок

Форми організації пізнавальної діяльності: парна, індивідуальна.

Методи: робота з підручником, частково-пошуковий

Обладнання: підручники, картки самоаналізу та самооцінювання, опорні схеми,  мультимедійне обладнання, DVD-програвач

 

Слайд 1             Хід уроку

Дрімає білий ліс, мов чарами повитий,

А місяць із небес алмази сипле скрізь.

І сяйвом облива зимові сніжні квіти…

Дрімає білий ліс.

                                  М. Рильський

І. Організаційний момент

1. Інтерактивна вправа «Криголам»

Слайд

ІІ. Оголошення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності

-         Які завдання стоятимуть перед нами на уроці?

Інструктаж вчителя про самооцінювання в кінці уроку.

 

ІІІ Актуалізація опорних знань. „Мозковий штурм”.

Слайд 2 Один учень проводить опитування.

Приблизні питання:

-         Яке речення називається складним?

-         Які групи складних речень вам відомі?

-         Яке речення називається безсполучниковим?

-         Яке речення називається сполучниковим?

-         Види сполучникових речень?

-         Яке речення називається складносурядним? (Приклад)

-         Яке речення називається складнопідрядним? (Приклад)

-         Які види складнопідрядних речень ви знаєте?

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Слайд 3 1. Робота з таблицею

 

2. Робота з підручником Вправа 128. (3 групи по 2 реч.)

 

V. Засвоєння теоретичного матеріалу в процесі практичної роботи

Слайд 4    1. Конструювання речень.

Перебудувати прості речення  з дієприкметниковими зворотами на СПР з підрядними означальними.

1.     Вже було видно гори, вкриті білими снігами.

2.  Аж до самого небосхилу розляглося засипане снігом поле.

3.  Зачарованим велетнем стояв ліс, опушений весь інеєм білим.

 Слайд 5   2. Проблемне завдання

Уважно роздивіться подані речення. З’ясуйте різницю між означальним і займенниково-означальним реченнями.

 

Означальне

 

Займенниково-означальне

 

1. Людина, що про здоров’я  дбає, без шуби взимку не гуляє

 

2. Той, хто про здоров’я дбає, без шуби взимку не гуляє

 

Висновок. У займенниково-означальних підрядне речення пояснює член головного речення, виражений займенником той, такий, все, кожний, вжитим у значенні іменника.

Питання: хто саме? що саме?

Довше живе той, хто береже своє здоров’я.

 

Слайд 6   3. Розподільне письмо (3 групи по 2 реч.)

Виписати речення  підрядними означальними (1), займенниково-означальними(2), з'ясувальними(3)   Побудувати схеми. Розставити розділові знаки

1.Але таку цінити треба старість яку тривога точить, а не заздрість. 2.Важливо щоб люди тебе зрозуміли.  3.Хто правду любить той наш брат. 4.Я з вами згоден що людині життя дається тільки раз. 5. Усе що жить нам заважає зумій одкинути в путі. 6.Стояла та досвітня пора коли небо ховає в обіймах гори і ще спить на вершинах

 

Слайд 7    4. Творче моделювання(3 групи по 3 реч.)

До поданих головних частин додати підрядні означальні. Записати змо-
дельовані складнопідрядні речення.

1. Я знову задивляюсь у твої очі, що ... . 2. Навколо було багато квітів, які ... . 3. Я чекаю на той день, коли ... . 4. Є слова, котрі ... . 5. Я хочу жити в такому світі, де ... . 6. Надумано, негадано забігла в глухомань, де ... . 7. В'яне серце моє од щасливих очей, що ... . 8. Несу любов свою здалека, яку ... . 9. Піснями і танцями вітали наші предки природу, що ....

V Закріплення вивченого

Слайд 8  1. „З народних уст” – усно вибрати складнопідрядні речення займенниково-означальні.

Яка пшениця, така й паляниця.

Страшна зима, як дров нема.

Хто має розум, той не їде зимою возом.

Зима спитає, де ти був улітку.

Яка пташка, таке й пір’я.

Слайд 9-13   2. Релаксація

3. Робота з підручником Вправа 133 с 79 Усно 

4. Робота з підручником Вправа 136 с 80 (3 групи по 2 реч.)

Слайд14  5. Скласти речення за поданими схемами. (3 групи по 2 реч.)

 

1. [  Все , (що     ),      ].           [     ],  (який     ).

 

2. [  Той , (хто    ),      ].           [     ,  (яка     ),  ].

 

3. [     ],  (що     ).                     [  Ті , (хто    ),      ].           

  VІ Підсумок уроку

Слайд15  „Незакінчені речення”

Сьогодні на уроці ми познайомилися із …

Найцікавішим на уроці було …

Мені запам’яталося…

VІІ Домашнє завдання

1.     Опрацювати теоретичний матеріал. (75=81)

2.     Вправа 134

     3. Написати твір-мініатюру „Зимовий день” (5-6 речень з підрядними означальними і з'ясувальними).


(слайди в завантаженому файлі)


Категорія: Педагогічна скарбничка, майстерня новаторства | Додав: InnaRMC
Переглядів: 1643 | Завантажень: 4 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 5.0/4
Всього коментарів: 1
+1  
1 О_С_Намака   (25.02.2012 21:13) [Материал]
Дякуємо Надії Іванівні за поповнення скарбнички і обмін досвідом!!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Пошук

Підсумки

Юна Еліта

Фінанси

ЛМТ

Реєстрація ДНЗ

Сокіл "Джура"

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Пройди тестування

SMS листування

Copyright MyCorp © 2024