З 4-8 листопада 2019 р. в Сучевенській ЗОШ проводився тиждень української мови, присвячений Дню української писемності. Протягом п’яти днів учні дізнались чимало цікавого з історії української мови, а саме про літописця Нестора, про розвиток мови на різних історичних етапах. Учні читали вірші про мову на конкурсі читців, а також вичерпали цікаву інформацію про українську мову з презентації «Українська мова – мова барвінкова». Взяли активну участь у першому етапі міжнародного конкурсу імені П. Яцика, а також писали радіодиктант «Від бересту до цифри».
|
Frumoasă, așteptată, darnică, harnică, cu flori, plante, fructe, legume, cu poezii, cântece, dansuri – iată așa a poposit toamna la instituția preșcolară de la CIE Cupca.
Cele trei grupe: mică, mijlocie și mare îndrumate de educatoare, ajutate de dădace, susținute de părinți, au pregătit un frumos program artistic cu tematica toamnei.
În toate grupele au fost amenajate expoziții care reprezentau personaje din povești, viețuitoarele pădurilor, natura în pădure, satul în toiul toamnei, bogățiile anotimpului împlinirilor etc.
Decorurile în toate grupele au fost amenajate cu copaci cu frunze multicolore, cu coronițe, legume și fructe.
Poezii, cântece și dansuri în costumașe special pregătite au răsunat în acompania unor melodii clasice și moderne.
Zâna Toamnei frumos gătită a dansat și a recitat cu copiii din toate cele trei grupe.
Directoarea CIE Cupca, d-na Maria Lazurca a mulțumit din numele direcției Complexului tuturor celor prezenți: lucrătoare a grădiniței, părinți, bunici, invitați.
Le dorim tuturor succese și numai bine.
Eleonora Schipor
|
Сьогодні, 8 листопада, учні Купського НВК №2 святкували разом з усією країною День української писемності та мови. А також вшановували пам'ять Преподобного Нестора-Літописця – послідовника творців слов'янської писемності Кирила і Мефодія.
Відзначення Дня української писемності та мови дало змогу учням доторкнутися до джерел духовної культури рідного народу, поглибити знання про витоки писемності та розвиток української мови, її правопис; усвідомити необхідність пропагування української мови в суспільстві, підвищення власної мовної культури як обов’язку кожного українця.
|
Сьогодні Привороцька ЗОШ цвіла від розмаїття вишиванок. З нагоди свята 9 листопада Дня української писемності та мови була підготовлена та проведена літературно-музична композиція «Спочатку було Слово…».
Учні 5 класу декламували вірші, гуморески, промовляли скоромовки, а також виконували музичні номери. П’ятикласники довели, що мова – це серце нації і канва, на якій людина вишиває узори свого буття, це особистість, яка має обличчя, характер, свою культуру, мораль, честь і гідність. Це – невичерпна духовна скарбниця, до якої народ безперервно докладає свій досвід, розум і почуття. На святі був присутній сам Нестор Літописець який розповів нам про цікаві факти із його життя.
Також стартував Міжнародний конкурс знавців укр. мови імені Петра Яцика.
Незважаючи на хвилювання, учасники залишили гарний настрій та позитивні враження.
|
Трудове виховання, – говорив В.Сухомлинський – це образно кажучи, гармонія трьох понять: треба, важко та прекрасно. Вчитель, який має прагнення працювати творчо, розвиває у себе здібності до творчої педагогічної діяльності, самовдосконалюється в цій діяльності, так необхідний сучасному закладу освіти. Створити необхідні умови для розвитку педагогічної творчості вчителів, відповідну позитивну атмосферу, надихнути педагогів на творчу діяльність і підтримати своїх колег у їхніх творчих педагогічних пошуках було метою семінару для вчителів трудового навчання (технічні види праці) закладів освіти Глибоцького району, який відбувся 08 листопада 2019 року на базі районного методичного центру управління освіти Глибоцької РДА на тему: «Творчі учнівські проекти як засіб формування ключових компетентностей на уроках трудового навчання».
Методист РМЦ Руслан Щур ознайомив присутніх з системою модернізації (оновленням) трудового навчання на компетентнісній основі і звернув увагу на те, що трудове навчання – це одна з найбільш інтегрованих дисциплін. У сучасних умовах, щоб зацікавити учня, необхідно використовувати нові, інтенсивні методи і форми передачі знань, застосовувати новітні освітні технології, які направлені на розвиток індивідуальних нахилів і творчих здібностей учнів, практичного їх використання, набуття життєво необхідних загально трудових компетенцій, формування пізнавальної самостійної діяльності.
Продовжив семінар вчитель трудовго навчання Багринівського закладу освіти Іван Карпюк, який розказав про методи навчання, за допомогою яких організовують проектно-технологічну діяльність. Це такі способи спільної діяльності учнів та учителя, в ході яких активізується творче мислення дитини, можливість здійснювати вільне обговорення проблемної ситуації.
Юрій Карпюк, вчитель трудового навчання Слобідського НВК, презентував матеріали про художню обробка виробу. Звернув увагу на формування в учнів практичних знань, умінь й навичок з художньої обробки деревини, розвиток творчих художніх здібностей.
Учасники семінару отримали вичерпну інформацію щодо проведення ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з трудового навчання.
|
Бакота знаходиться в 50 кілометрах від Кам’янця-Подільського на території Національного природного парку «Подільські Товтри». Колись Бакота була повноцінним селом, в якому кипіло життя, однак зараз її на карті не знайти – село було затоплено через будівництво Дністровського гідровузла. Коріння села Бакота занурювались в стародавні часи – тоді вона теж страждала від монгольських набігів, в один з яких був зруйнований Бакотський замок. Зараз же Бакота – набирає популярність місце для відвідування туристів. Не дивно – це місцевість з природою, від краси якої перехоплює подих. Бакота – це місце з дивовижною природою.
28 жовтня педагогічний колектив Привороцької ЗОШ відвідали Бакоту. Тут ми годинами спостерігали за водною гладдю і мальовничими скелями. Для нас була передбачена прогулянка по Дністру на теплоході, під час якої ми детально розглянули околиці. Біля Бакоти знаходяться два місця, яких ми відвідали: Свято-Михайлівський скельно-печерний монастир, який був побудований ще в 11-12 столітті, і Дністровське водосховище. Тут ми знайшли цілющі джерела, купили сувеніри і просто помилувалися історичною місцевістю.
Сильна енергетика та вражаючі краєвиди цієї місцевості не залишили нас байдужими!
|
Наприкінці жовтня, на початку листопада у Кам’янському ДНЗ традиційно відбулися навчально-розважальні заходи – Свято осені.
На святах, яке відвідали батьки, бабусі з дідусями, педагоги й усі охочі, вихованці закладу зустрілися зі щедрою Осінню, її місяцями, «побували» на Осінньому ярмарку, де торгували з циганами, співали пісень, танцювали, декламували вірші, грали в цікаві ігри. З-поміж іншого до уваги глядачів було представлено інсценівку народної пісні «Ходить гарбуз по городу».
Яскраві та оригінальні костюми дошкільників, тематично оздоблена зала створили незабутню атмосферу свята.
|
Кошик з одягом: будуємо словосполучення та розмальовуємо. Це завдання допоможе дитині розвинути навички читання та навчитися правильно будувати словосполучення іменників з прикметниками. Дитині пропонується поєднати назви одягу з відповідними кольорами, а потім розмалювати зображення предметів одягу у вибрані кольори.
Розмальовуємо й вчимося вибирати одяг. Цей комплект завдань-розмальовок допоможе дитині навчитися вибирати одяг відповідно до погоди або випадку. Дитині потрібно прочитати опис, а потім вибрати й розмалювати найбільш вдалий варіант.
Про що йдеться: одяг. Це завдання допоможе дитині розвинути навички читання та навчитися краще розуміти текст. Воно містить 4 речення на тему «Одяг». З малюнків під кожним реченням дитині необхідно вибрати та розмалювати лише ті, назви яких згадуються в цьому реченні (1-2 малюнки).
Відгадай та намалюй: одяг. Це завдання спрямоване на розвиток логічного мислення, уяви, кмітливості, навичок читання та письма. Дитині пропонується відгадати чотири загадки на тему «Одяг», а також намалювати та записати відповідь до кожної у спеціально відведених місцях.
Кольорові плаття: визначаємо, хто з дівчат в якому платті. Це завдання-головоломка допоможе дитині розвинути логіко-математичне мислення, увагу й кмітливість. Дитині пропонується розглянути малюнки трьох дівчаток та розмалювати їхні плаття відповідними кольорами. Для цього потрібно розв’язати логічну задачу.
Вечеря Шкарпеткожера: мислимо логічно. Це завдання сприятиме формуванню математичної компетентності, розвитку вміння мислити логічно, аналізувати, удосконаленню вміння розв’язувати задачі, здійснювати обчислення зручним способом. Дітям пропонується розв’язати ілюстровану задачу про монстрика, який харчувався шкарпетками.
Написання цифри «8». Це завдання - перший крок до вивчення написання цифри «8» та рахунку. Завдання також сприяє здобуттю навичок дрібної моторики. У завданні дитина кілька разів з’єднує пунктирні лінії для написання цифри «8», а потім самостійно пише цифру «8» у спеціально відведеному для цього місці.
Розмальовка «Числа довкола нас»: словосполучення з «8». Це завдання допоможе дитині запам’ятати число «8» й відповідну цифру. Дитині пропонується прочитати зразок, поміркувати, в яких ще словосполученнях згадується вказана цифра, і написати свої варіанти на сторінці. Саму цифру потрібно розмалювати.
Знайди доданки цифри «8». Це завдання створено таким чином, аби воно надавало дитині можливість вдумливо й зосереджено тренувати не лише навички розв’язання математичних прикладів на додавання, а й розвивало логічне мислення. У завданні математичні приклади подані без доданків, які необхідно підібрати, виходячи з того, що їх сума має складати «8».
|
Головною метою відвідування правоохоронців – дати можливість зрозуміти і роз’яснити дітям, що поліція не тільки караючий орган, а і правозахисний.
Так, 6 листопада, протягом Місячника правових знань, в Грушівському НВК відбулася морально-виховна зустріч учнів 5-9 класів із правоохоронцями. Дану бесіду організували для школярів ЗДВР Зінкевич Д. В. та педагог-організатор Мудрак М.Г., прагнучи повсякчас розвивати моральну свідомість молоді. Варто відмітити, що даний захід став можливим завдяки сприянню та допомозі старшого інспектора Глибоцького відділення поліції ГУНП в Чернівецькій області Урсу Валентина Мірчовича.
На порядку денному стояли злободенні питання: дитяча злочинність, наркоманія і алкоголізм, булінг тощо.
Запитання молоді до правоохоронців були досить відвертими, а відтак і відповіді сформувались конкретні й вичерпні. Школярі запитували, якими повинні бути працівники поліції і що потрібно для того, щоб стати правоохоронцем? Для них змалювали усний портрет сучасного представника поліції. Говорили також про правопорушення серед підлітків та яка кара чекає на них. Учні виявили інтерес до цієї теми, адже їм було цікаво знати за які проступки, які види покарання передбачені, як розрізняти ці види відповідальності і за які злочини чи проступки несуть відповідальність неповнолітні і малолітні. Та як доводиться відповідати підліткам та їхнім батькам за проступки своїх дітей.
Такі заходи формують в підростаючого покоління високу правову культуру, вміння та навички легальними способами захищати загальновизнані суспільні цінності, залучають учнів до свідомої участі в громадському та духовному житті держави.
Заступник директора з ВР Зінкевич Д.В.
|
Мова – невичерпне багатство, яким природа обдарувала людину, його можна примножити, а можна й непомітно розгубити. Тож перед вихователем завжди стоїть завдання: прищепити дитині любов до слова, навчити її чітко, красиво і влучно висловлюватися. Головне завдання вихователя – зацікавити дітей до спільної роботи, гри, де вони будуть виконувати те чи інше завдання і вільно спілкуватимуться. Треба побудувати педагогічний процес так, щоб дитина не тільки дослухалася до вихователя, а й висловлювала свою думку, прагнула її довести, переконливо аргументувати, не боячись ні власної помилки, ні критики дорослого.
Все більшої актуальності набувають питання, пов’язані з підвищенням професійного удосконалення педагога як умови його активної адаптації до нових обставин і моделей діяльності, підготовки до рішення нових професійних завдань.
З цією метою на базі РМЦ 6 листопада 2019 року відбувся районний семінар-практикум «Розвиток мовленнєвих компетенцій дітей дошкільного віку», де педагоги мали змогу застосувати дієві методи роботи з малятами.
Розкриваючи перед педагогами зміст інтерактивних методів розвитку мовлення дітей дошкільного віку, методист РМЦ Л.Петрик провела ряд інтерактивних вправ. Працюючи у підгрупах, педагоги активно спілкуючись, дискутуючи, знаходячи спільну точку зору, «зсередини» поглянули на проблему інтерактивного навчання. Також методист звернула увагу присутніх на ключову мету семінару: заохотити педагогів до впровадження таких методів в освітній процес, використання їх для розвитку мовлення дошкільників. В творчій та плідній співпраці вихователі знайшли відповіді на хвилюючі їх запитання.
...
Читати далі - тисни тут
|
6 листопада на базі РМЦ відбулося засідання районного методичного об’єднання працівників психологічної служби, з теми: «Психолого-педагогічний супровід дітей, які схильні до девіантної, делінквентної та адективної поведінки», учасниками якого стали 39 психологів та соціальних педагогів району.
Роботу методичного об’єднання розпочали керівники М.О. – соціальний педагог Старововчинецького ліцею Каменюк В.В. та практичний психолог Тарашанської ЗОШ Москалюк А.П., які проаналізувала роботу методичного об’єднання за 2018-2019 н.р. та окреслили основні завдання М.О. на 2019-2020 н.р.
З доповіддю «Діагностика дітей дошкільного віку, з метою раннього виявлення тих, які схильні до девіантної, делінквентної та адективної поведінки» виступила Скіпор І.І. психолог Глибоцького ЗДО «Сонечко». Виступ з даного питання продовжили працівники психологічної служби Глибоцької гімназії – Стрільчук О.В., та Цуренко Н.Г., які розповіли про особливості роботи з даного питання у середній та старшій школі.
Про шляхи та методи співпраці між навчальним закладом та батьками розповіла Лазурко М.М. психолог Петричанського НВК.
Звітувала про власний досвід роботи з даної тематики психолог Глибоцького ліцею Букатар С.І.
Виступила соціальний педагог Молодійської ЗОШ Куцак Т.Л. на тему: «Документація соціального педагога та психолога на дітей, що перебувають на внутрішкільному обліку».
|
|