Пріоритети у навчанні математики нині полягають у формуванні в учнів математичної компетентності, цілісних уявлень про сутність математичного знання, ознайомленні учнів з ідеями і методами математики, її ролі у пізнанні і перетворенні дійсності.
Саме такий вектор роботи і обрало районне методичне об’єднання вчителів математики Глибоччини, очолюване методистом РМЦ Трошиною Н.В.
В квітні на базі РМЦ відбулася методична нарада за участю зав. РМЦ Намаки О.С. та методиста науково-методичного центру природничо-математичних дисциплін ІППОЧО Біляніної О.Я.
В ході проведення наради розглядались питання якісної підготовки та проведення ДПА, ЗНО у школах району (Трошина Н.В.- методист РМЦ, Біла З.В. – керівник районного МО); методичні рекомендації щодо покращення якості підготовки учнів до уроків та життя через вибір підручників для 10 класу (Біляніна О.Я.).
На базі Корчівецької ЗОШ І-ІІІ ступенів в квітні відбувся семінар вчителів математики загальноосвітніх шкіл Глибоцького району та був присвячений актуальному питанню «Компетентнісно – орієнтований урок – це інструмент виховання і розвитку, формування компетентної життєтворчої особистості». Участь в роботі семінару взяли 34 вчителів шкіл району.
Актуальність теми не викликає сумнівів, так само як і доцільність. Саме тому проведення семінару мало на меті не тільки пошук ефективних методів і форм роботи з учнями, підготовки випускників до зовнішнього незалежного оцінювання з математики, а ще й об'єднання в спільну когорту усіх тих вчителів, котрі бажають підвищити рівень професійних компетенцій з даного питання.
З метою максимально ефективного проведення семінару використано ті форми роботи, що сприяли всебічному розкриттю ключової проблеми, а це: інформаційно-аналітичне повідомлення, презентація з досвіду роботи, методичний діалог з педагогами. Такий насичений темп роботи семінару зумовлений важливістю обговорюваних питань. Завдяки згуртованій і цілеспрямованій роботі колективу Корчівецької ЗОШ І-ІІІ ступенів на чолі з директором школи Чорнопиським Я.М. усі заходи, передбачені планом семінару, вдалося успішно реалізувати.
Чорнописька Валентина Лазарівна, талановитий і досвідчений педагог поділилася власним досвідом роботи; провела позакласний захід «Математика – поезія і музика душі».
Урок був і залишається наріжним каменем вивчення математики у системі роботи педагога. Саме тому у ході семінару було відвідано відкритий урок геометрії у 8 класі «Площі многокутника. Розв’язування задач», проведений Попеску М.А..
Під час обговорення уроку вчителі сформулювали основні чинники, які необхідно забезпечити на сучасному уроці математики: чітке усвідомлення учнями цілей діяльності на уроці; мотивацію на одержання якомога кращого результату; оволодіння загальними навчальними уміннями і навичками; рефлексію власних досягнень; можливість використання одержаних знань і умінь для розв’язання різних вправ і задач; набуття індивідуального досвіду завершеної справи; навчання учнів приймати виважені, обґрунтовані рішення, спираючись на набуті знання та логічні міркування.
Методичний діалог «Компетентнісно – орієнтований урок – це інструмент виховання і розвитку, формування компетентної життєтворчої особистості» не тільки розставив логічні акценти у процесі підготовки вчителя до уроку, зацікавленості учнів до вивчення математики, підготовки до зовнішнього незалежного оцінювання з математики, а й надав можливість педагогам-учасникам поспілкуватися і поділитися власними досвідом та власними думками у фаховому середовищі.
За підведеними підсумками семінару були вироблені методичні рекомендації.
Семінар пройшов у теплій, доброзичливій атмосфері, надихаючи вчителів на нові звершення та здобутки в роботі.
Проведення семінару, активна співпраця колективу та керівника Корчівецької ЗОШ І-ІІІ ступенів, методичного супроводу та педагогів-учасників наочно продемонструвала, який значний, а головне важливий, об'єм роботи можна здійснити, якщо працювати спільно, послідовно й організовано.
Кожен з педагогів, що відвідали нараду та семінар, безперечно, зумів піднятися на ще одну сходинку вище у своїй педагогічній майстерності. Тож нехай цей шлях завжди увінчується успіхом, кількісними і якісними результатами.
Методист РМЦ Трошина Н.В.
Керівник МО Біла З.В.















|