Крилаті вислови |
|
На сайті працюють |
Онлайн всього: 3 Гостей: 3 Користувачів: 0 |
|
| | |
|
У розділі матеріалів: 1429 Показано матеріалів: 111-120 |
Сторінки: « 1 2 ... 10 11 12 13 14 ... 142 143 » |
Творчий, інтелектуальний потенціал людей є рушієм прогресу суспільства, тому обдарованість необхідно своєчасно виявити і розвивати. Дослідники стверджують, що багато надзвичайно обдарованих людей не реалізували своїх можливостей через несприятливе виховання в дитинстві. Американські психологи, вивчивши життєвий шлях 400 видатних людей, виявили, що 60 % з них мали в школі значні труднощі, важко пристосовувалися до умов навчання, орієнтованого на середній рівень знань. Нерідко інтелектуально обдарована дитина не знаходить розуміння ні педагогів, ні однолітків.
Вивчення виявів обдарованості тривалий час було спрямоване переважно на інтелектуальні здібності. Дослідження проводили на основі тестів інтелекту, орієнтуючись на коефіцієнт інтелекту “IQ” (ай-кью) як довгостроковий показник інтелектуальної діяльності індивіда. Однак американський дослідник П. Торренс дійшов висновку, що у вирішенні складних проблем найуспішніші не ті діти, які добре вчаться, і навіть не ті, у кого високий коефіцієнт інтелекту, тобто ці показники не визначають обдарованості. Психологи розглядають обдарованість як складне психологічне явище, невіддільне від особистості, як наявність здібностей, їх своєрідне поєднання, від якого залежить можливість успішної діяльності.
Обдарована дитина — дитина, яка вирізняється яскравими, очевидними, інколи визначними досягненнями або має внутрішні задатки для таких досягнень у певному виді діяльності. |
У новій політичній ситуації, яка склалася в Україні, простежуються дві домінуючі тенденції: по-перше, відродження національної самосвідомості, української культури і мови, виховання громадянина України; по-друге, прагнення до інтеграції у світове, європейське співтовариство. Процеси перебудови в Україні обумовили нові тенденції в розвитку освіти.
Потреба суспільства у творчих, діяльних і обдарованих, інтелектуально розвинених громадянах, оновлення національної свідомості, відродження духовності викликали необхідність появи нових концепцій шкіл. Загальна розумова обдарованість викликає найбільший і цілком зрозумілий інтерес у нашій країні. Іноді цих дітей ми називаємо коротко — обдаровані діти.
Обдаровані діти — це діти, які різко виділяються із середовища ровесників високим розумовим розвитком, що є наслідком як природних задатків, так і сприятливих умов виховання. Вони виявляють себе найбільш яскраво в таких сферах діяльності: інтелектуальній, академічних досягнень, творчості, комунікаціях та лідерстві, в різних видах діяльності і руховій сфері.
Обдарованість — це сукупність здібностей, що дозволяють індивіду досягти вагомих результатів в одному або декількох видах діяльності, що є цінними для суспільства.
Обдаровані люди приносять велику користь суспільству, державі, є її гордістю. Тому перед суспільством, державою, навчальним закладом і сім’єю постає проблема навчання і виховання таких дітей. |
Обдарованість - це ніби природний дар, який людина одержує, щось спадково зумовлене. Обдарованість є функцією всієї системи умов життєдіяльності в її єдності, функцією особистості. Вона нерозривно пов'язана з усім життям особистості й тому виявляється на різних етапах її розвитку. Природні задатки організму самі собою не детермінують однозначно обдарованості людини. Вони лише є невід'ємним компонентом тієї системи умов, які визначають розвиток особистості, її обдарованість. Обдарованість виражає внутрішні можливості розвитку не організму як такого, а особистості. Однак якщо обдарованість виражає внутрішні особливості особистості, то до неї повною мірою можна віднести концептуальне положення: внутрішнє завжди опосередковане зовнішнім і невіддільне від нього.
Обдарованість виявляється лише через свою співвіднесеність з умовами, в яких відбувається конкретна діяльність людини. Вона виражає внутрішні задатки й можливості людини, тобто внутрішні психологічні умови діяльності в їхньому співвіднесенні з вимогами, які ставить ця діяльність. Для динаміки обдарованості особливо суттєве значення має оптимальність рівня вимог, що висуваються під час діяльності людини, наприклад, вимог, які ставить учневі навчальна програма. Щоб стимулювати розвиток, ці вимоги мають бути досить високими, проте посильними.
Відтак, обдарованість – це високий рівень здібностей людини, що дозволяє їй досягти особливих успіхів у певній галузі діяльності. Розрізняють загальну і спеціальну обдарованість. Загальна розумова обдарованість виявляється в оволодінні всіма видами діяльності, для успішного здійснення яких необхідні певні розумові якості. Спеціальна обдарованість пов'язана з певними видами діяльності, в яких вона найбільше розвивається.
Обдаровані діти – це діти, які мають загальну або ту чи іншу спеціальну обдарованість. Як засвідчують наукові дослідження (і життєва практика) є певна вікова послідовність у проявах різних видів спеціальної обдарованості. Так, досить рано виявляється музична обдарованість, потім до малювання. Загалом, обдарованість до мистецтва виявляється раніше, ніж до науки, а в галузі науки раніше за інші розвивається математична обдарованість. |
Проблема дитячої обдарованості є однією з проблем сучасної науки. Існує понад 100 визначень поняття "обдарованості". Н.С.Лейтес сказав, що "Обдарованість - це здатність до видатних досягнень у будь-якій соціальне значущій сфері людської діяльності".
Основним принципом роботи загальноосвітньої школи є розкриття в процесі навчання дитячої обдарованості. Здійсненню цього принципу сприяє робота практичного психолога і педагога в їх взаємодії.
Зміст роботи з обдарованими дітьми включає: ряд завдань, а саме: сприяти розвитку кожної особистості; якомога раніше виявляти обдарування кожної дитини і максимально сприяти їхньому розвиткові.
Основним підходом у пошуку юних обдарувань варто визнати комплекс заходів: медичних, фізіологічних, психологічних, педагогічних, спрямованих на вирішення цих завдань сім'єю і школою. Важливо використовувати різноманітні методи виявлення інтересів і здібностей дітей і надалі спостерігати за їхніми успіхами. В роботі з обдарованими дітьми можна виділити три етапи. Далі-тисни тут. |
Обдарованість та проблеми виховання обдарованих дітей-
тисни тут |
Н.М. Потапова,
методист НМЦ сучасних технологій
оцінювання якості освіти ІППО ЧО
Робота з обдарованими дітьми потребує аналітичного осмислення досягнень, окреслення стратегій та перспектив. Адже формування інтелектуальних лідерів суспільства – це довготривалий і важливий процес. Формування та розвиток інтелектуального потенціалу, розвиток здібностей, становлення юних інтелектуальних лідерів є запорукою розвитку нашого краю як на державному так і на світовому рівні. Навчання обдарованих, талановитих дітей, їхня підготовка до професійної реалізації в самостійному житті – актуальне питання сьогодення. З огляду на це основними завданнями сучасної освіти є розвиток інтелектуальних і творчих здібностей, природної обдарованості учнів, формування в них творчого потенціалу, мислення, уміння самореалізовуватися.
Основою роботи з обдарованими дітьми повинно стати реальне знання їхніх потенційних можливостей, прогнозування потреб і моделей розвитку особистості. Саме тому важливим є визначення пріоритетів у цьому аспекті діяльності закладу освіти, створення чіткої системи роботи, здійснення пошуку, відбору, творчого розвитку обдарованої, талановитої учнівської молоді в галузі науки, культури, мистецтва, спорту, створення сприятливих умов для реалізації потенціальних можливостей дітей. Тому варто систематизувати нормативно-правову базу з означеної проблеми; створити інформаційний банк даних обдарованих дітей із різних напрямів діяльності; систематизувати матеріали періодичних видань із проблеми дитячої обдарованості. |
Перемоги в олімпіадах – гарний старт дитини-підлітка. Цей досвід безцінний. Також для багатьох батьків олімпіадник у сім’ї – причина для гордості, а для педагогів – критерій рівня власних знань і вміння передавати їх учням. Тож бажання виховувати олімпіадника цілком зрозуміле і з батьківської, і з педагогічної точки зору.
Наш сайт Mamabook вирішив дізнатися, що формує успіх дітей-переможців. І чимало відповідей нам підказала героїня цієї статті – 35-річна Олександра, у минулому багаторазовий переможець олімпіад різних рівнів.
Історія з життя
«Я навчалася в російськомовній школі, російськомовному класі, а вдома мене оточували російськомовні батьки. Свій 5 клас я закінчувала в 1994 році, коли старша сестра поступила до університету та визначила мою долю. З перших днів навчання вона розповідала, як у ВНЗ починають масово викладати українською мовою, як їй важко засвоювати матеріал. Вона заявила: «Сестрі буде дуже важко у майбутньому, тож мову вона повинна розпочати вчити якнайшвидше».
Так і сталося. Мій 6 клас був україномовний! Мій суржик був бездоганним! Та сталося ще дещо. У школі була викладачка з української мови, з якою у сестри виникли певні непорозуміння. Сестра закінчила школу зі срібною медаллю та єдиною «четвіркою» – з мови! У моєму новому класі, звичайно ж, викладала саме вона – нестерпна і ненависна вчителька. Одна її фраза зробила революцію в моїй голові… |
На Глибоччині стартував «БомбеЗНий GoCamp»
12 серпня на базі Карапчівського ліцею розпочав роботу «БомбеЗНий GoCamp». До роботи в таборі залучено волонтера із Шотландії міс Софі, 4 вчителів – тренерів (2 вчителів англійської мови (Мар'яна Простебі – вчитель Коровійської ЗОШ та Наталія Хлівна – вчитель з Черкаської області) та 2 вчителів української мови (Альона Іонашке – вчитель Карапчівського ліцею та Марія Хоменко – вчитель з м. Київ) та 50 учнів Карапчівського ліцею. Табір для учнів початкової і середньої школи проходить в межах проекту «Фінська підтримка реформи української школи «Навчаємось разом» (за фінансової підтримки Європейського Союзу) організація GoGlobal.
Під час відкриття табору учні ліцею демонстрували свої таланти та знайомили гостей з культурними традиціями с. Карапчів.
Далі роботу продовжили тренери, які підготували для учнів різноманітні цікаві завдання.
Інтерактивні багатомовні програми табору передбачають різні активності, спрямовані на формування міжкультурного діалогового простору для підвищення знань із української і англійської мов та вдосконалення комунікативних навичок учнів.
Табір працюватиме за 2 програмами, розробленими для дітей двох вікових категорій:
- початкова програма - для дітей віком 8-12 років;
- середня програма - для дітей віком 13-15 років.
ПОЧАТКОВА ПРОГРАМА
Програма для дітей початкової школи буде стосуватися тем, які цікавлять дітей цього віку (наприклад, тварини) та міститимуть такі елементи:
• розігрів (щоб представити тему);
• словникові ігри (для мовлення);
• активні ігри;
• хендмейди;
• активності, пов’язані з критичним мисленням;
• історії (читач-театр);
• творчі проекти;
• табірні пісні, танці;
• квести.
СЕРЕДНЯ ПРОГРАМА
Оскільки ідея табору полягає в сприянні спілкуванню між учнями-представниками різних етнічних громад, програма середньої школи міститиме заходи, які передбачатимуть спільні квести, змагання, пікніки.
Програма триватиме 10 днів і складатиметься з кількох частин:
- культурна частина (різні мистецькі активності (малювання/вишивання тощо) закарпатські пісні та музика, відвідування виставок);
- історична частина (перегляди історичних фільмів і відео, зустрічі з цікавими особистостями й обговорення актуальних тем, відвідування музеїв);
- громадянство (робота над соціально важливими проектами, зустрічі з громадськими активістами);
- екологічна частина (еко-туризм, проблеми та виклики навколишнього середовища).
Елементи програми:
• інтерактивні ранкові активності (табірні танці та енерджайзери);
• тема дня (вступ до тем через історії та ігри);
• хендмейди й експерименти (практична творчість або проектна діяльність);
• Project Lab (учні працюють у групах над вирішенням різних проблем);
• ігри та квести;
• спортивна діяльність;
• візити інфлуенсерів (успішні українці, які працюють у різних частинах програми, щоб надихати та мотивувати дітей). |
| |
| | |
|
Календар |
|
|