Субота, 23.01.2021, 03:56















Ви увійшли як Гість
Група "Гості"RSS
Освітній простір Глибоччини


          Головна                    Мій профіль          Вихід
Вхід на сайт

Наше планування
ЗНО 2019-2020
Олімпіади 2020
Закон "Про освіту"
Дошкільна освіта
Ліцензування
Меню сайту
Крилаті вислови
На сайті працюють

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
На сайті працювали
Вік сайту
Команда сайту
Архів записів
Головна » 2014 » Жовтень » 29 » Об’єктивне оцінювання знань випускників – важлива складова якості освіти
10:19
Об’єктивне оцінювання знань випускників – важлива складова якості освіти

       Питання організації та проведення зовнішнього незалежного оцінювання як інструмента об’єктивного оцінювання якості освіти випускників ЗНЗ обговорювалося під час обласної наради-семінару. Участь в семінарі брали: Оксана Палійчук, директор Департаменту освіти і науки, Тамара Богачик, заступник директора ІППО ЧО з науково-методичної роботи, працівники Групи моніторингу системи освіти, господарського обслуговування та аудиту установ області на чолі з її начальником – Світланою Прінько та методисти РМК(ММК) – відповідальні за зовнішнє незалежне оцінювання в місті чи районі.

Аналізуючи минулорічні результати проведення ЗНО, директор Департаменту зауважила, що успіх зовнішнього незалежного оцінювання полягає у виявлені реального рівня навчальних досягнень випускників шкіл. «Результати ЗНО відкривають нові можливості для визначення рівня викладання навчальних дисциплін в навчальних закладах. А також незалежне тестування це ще й оцінка роботи вчителя: його фахової компетентності, методичного рівня, вміння забезпечити якість знань школярів», – наголосила Оксана Михайлівна.

Минулого року, за оцінкою громадської мережі «ОПОРА», ЗНО в Чернівецькій області відбулося на достатньо високому рівні: з чітким дотриманням відповідних нормативно-правових та процедурних вимог. Цьогоріч тестування  та державна підсумкова атестація проходитиме одночасно – у квітні місяці, тому потрібно ґрунтовно підготуватися та організувати проведення тестового оцінювання.

Нагальною потребою сучасної освіти є використання ЗНО як важливого показника для аналізу якості навчально-виховного процесу в старшій школі зокрема і всього періоду навчання в загальноосвітньому навчальному закладі в цілому. Як правильно аналізувати та використовувати результати ЗНО розповіла Світлана Прінько: «Оскільки якість освіти школярів залежить як від фахової підготовки кожного вчителя, так і від роботи педагогічного колективу, в кожному загальноосвітньому закладі повинна діяти чітка технологія, спрямована на конкретний реальний результат. Важливо, щоб адміністрації загальноосвітніх навчальних закладів виробили певний алгоритм аналітичних кроків (етапів) щодо оцінки якості навчально-виховного процесу, використовуючи результати ЗНО».

Світланою Іванівною було запропоновано наступний алгоритм: І етап – детальний аналіз навчальних досягнень випускників за результатами ЗНО з кожного предмета; ІІ етап – аналіз результатів ЗНО з профільних предметів;   ІІІ етап – вступ випускників до вищих навчальних закладів І-IVр.а.; ІV етап – аналіз результатів ЗНО учнів, які нагороджені золотими та срібними медалями(при можливості); V етап – проведення моніторингу щодо кількості випускників, які мають намір вступати до вищих навчальних закладів. Запропонований алгоритм аналітичних кроків щодо оцінки якості навчально-виховного процесу, використовуючи результати ЗНО, дасть можливість ґрунтовніше оцінити роботу загальноосвітнього навчального закладу. Для цього необхідно: проводити внутрішкільний моніторинг якості навчально-виховного процесу в закладі, використовуючи результати ЗНО; вивчати досягнення кожного випускника, будувати його індивідуальну траєкторію розвитку; аналізувати якість навчання в класах з поглибленим вивченням предметів; здійснювати щороку порівняльний аналіз організації навчально-виховного процесу, виявляти недоліки, приймати відповідні управлінські рішення.
 Тамара Богачик окреслила методичні аспекти формування навчальної компетентності випускників у систему підготовки до ЗНО. «Методисти науково-методичних центрів суспільно-гуманітарних дисциплін, природничо-математичних дисциплін, іноземних мов та міжнародних відносин Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області проводять активну роботу щодо ознайомлення вчителів, викладачів та учнів з основними питаннями щодо підготовки до ЗНО-2015, зокрема: на серпневих інструктивно-методичних нарадах-семінарах обговорювалися питання ЗНО – проблеми та результативність під час написання тестів; на І-ІІІ етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад будуть запропоновані типові завдання ЗНО; на курсах підвищення кваліфікації учителів внесено до навчального плану лекції та практичні заняття з методики підготовки учнів до ЗНО; надаються очні та онлайн-консультації для вчителів та учнів щодо підготовки до ЗНО з базових дисциплін», – зауважила Тамара Степанівна.

Загальні державні результати ЗНО у порівнянні міських та сільських шкіл показали, що абітурієнти, які закінчили сільські загальноосвітні навчальні заклади, продемонстрували значно нижчу якість освіти, ніж їхні міські однолітки. Частка абітурієнтів, що навчалися в сільських школах і показали результати в діапазоні від 100 до 150 балів, набагато більша, ніж випускників міських шкіл.

Метою органів управління освіти регіону має бути цілеспрямована робота над покращенням навчального процесу в загальноосвітніх закладах Чернівецької області. Однією із задач при досягненні цієї мети є запровадження якісної профільної освіти в старшій школі.

Вирішити проблеми профільної освіти в сільській школі покликаний освітній округ – добровільне об'єднання загальноосвітніх навчальних закладів різних форм власності з дошкільними, позашкільними й іншими навчальними закладами й установами.

Про психологічний супровід підготовки випускників до ЗНО розповіла завідувач НМЦ практичної психології і соціальної роботи ІППО ЧО Діана Романовська.

З нормативно-правовим забезпеченням проведення ЗНО-2015 ознайомила Любов Якименко, завідувач відділу тестових технологій та ЗНО Групи моніторингу системи освіти, господарського обслуговування та аудиту установ області. Любов Володимирівна звернула увагу на особливості проведення ЗНО-2015.

«Цьогоріч зовнішнє незалежне оцінювання розпочнеться в квітні та завершиться в липні 2015 року. Незалежне тестування з української мови та літератури всі випускники 2014/2015 н.р. будуть проходити у квітні. Результати визначатимуться на основі кількості балів, набраних за виконання завдань лише з української мови, які будуть зараховані за 12-бальною шкалою як ДПА.

З метою здійснення більш якісного відбору абітурієнтів тести з української мови та літератури, математики під час основної сесії будуть двох рівнів складності (базового та поглибленого).

Загальна кількість завдань з базового рівня з української мови та літератури – 58 (з української мови – 33; української літератури – 24 та власне висловлення), які аналогічні формату попередніх років.

На виконання роботи відведено – 150 хвилин (2,5 години).

Максимальна кількість балів, яку можна набрати, правильно виконавши всі завдання базового рівня – 104. Відповідні бали будуть переведені в шкалу від 100 до 200».

Наприкінці засідання було внесено ряд пропозиції щодо рекомендацій: провести обласні та районні майстер-класи вчителів, які підготували учнів що набрали максимальну кількість балів під час ЗНО; провести анонімний моніторинг учнів щодо успішності підготовки до ЗНО без репетиторства та провести моніторинг медалістів щодо якості знань.

Переглядів: 502 | Додав: Ulia_RMC | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Пошук

Підсумки

Юна Еліта

Фінанси

ЛМТ

Реєстрація ДНЗ

Сокіл "Джура"

Календар
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
«  Жовтень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Пройди тестування

SMS листування

Copyright MyCorp © 2021