На виконання наказу МОНУ від 06.08.2013 №1106 «Про затвердження Плану заходів Міністерства освіти і науки щодо розвитку психологічної служби на період до 2017 року», наказу ДОНМС від 19.09.2013 №849 «Про затвердження Програми розвитку психологічної служби Чернівецької області на період до 2017 року» та рішення Вченої ради ІППОЧО від 13.03.2014 , у конференц-залі управління освіти Глибоцької РДА, 31.10.2014р. відбувся ІІІ етап реалізації Програми розвитку психологічної компетентності керівників ЗНЗ у формі семінару-практикуму.
Відкрила семінар заступник начальника управління освіти Глибоцької РДА – І.Ю. Цуркан, з доповіддю «Психологічна компетенція директорів ЗНЗ – запорука успішності сучасного керівника», в якій наголосила проте що, професійна взаємодія психолога з директором ЗНЗ є однією з найважливіших умов успішної психологізації навчально-виховного процесу в тому числі розвитку психологічної компетентності педагогів.
Методист-психолог РМЦ – А.І. Колесник, продовжила роботу семінару-практикуму з презентації результатів діагностики керівників навчальних закладів та розповіла про подальші шляхи реалізації Програми розвитку психологічної компетентності директорів ЗНЗ.
Наступним етапом семінару була інтерактивна лекція: «Нормативно-правове забезпечення працівників психологічної служби та професійна етика як ознака компетентності практичного психолога \ соціального-педагога», яка включала в себе психологічний практикум «Моральні принципи у роботі працівників психологічної служби», яку провела соціальний педагог Старововчинецького ліцею – Каменюк В.В.
Слід зазначити, що під час семінару – практикуму були застосовані як теоретичні так і практичні методи та форми роботи, адже основною метою реалізації даної програми є оволодіння керівниками ЗНЗ навичками та знаннями саме з практичної психології.
Соціально-психологічні проблеми, шляхи та відповідні їм стратегії психологічної допомоги учням, батькам, педагогам, продемонструвала психолог Карапчівського ліцею – Товарницька І.Є. та спільно з директорами ЗНЗ за допомогою директорів ЗНЗ створювали структурно-функціональні моделі взаємодії психолога/соціального педагога з учасниками навчально-виховного процесу (робота в групах).
Унгурян А.І. ознайомила учасників семінару з основними факторами, які впливають на формування стилю керівництва, а за допомогою тесту «Ваш стиль управління», директори дізналися про свій стиль управління, маючи змогу протестувати себе самостійно та обрахувати свої результати.
Психолог Купського НВК – Ванзуряк А.В. в основі свого виступу висвітлила основні фактори формування позитивного мікроклімату та розповіла про те, як уникати конфліктів в педагогічному колективі, а за допомогою ділової гри «Моделювання стилю поведінки керівника в конфліктій ситуації», директори закріпили отримані знання.
Родзинкою семінару-практикуму послугувала релаксаційна вправа «Чарівна подорож», яку провела методист-психолог РМЦ – Колесник А.І. Слід зазначити, що релаксаційні вправи завжди сприймаються в директорському колі позитивно, адже дозволити собі розслабитися і трішки відпочити керівники не завжди встигають.
Заключним етапом семінару-практикуму був зворотній зв'язок, вручення пам’яток щодо правил розв’язання конфліктних ситуацій, а також вироблення стратегій роботи в подальших зустрічах.
Методист-психолог РМЦ управління освіти Глибоцької РДА А.І. Колесник
|